onsdag, april 13, 2011

En onsdag

Idag har vi pulsat på mjuka bottenlösa skoterspår och samlat björkris till 10 st påskris. "5-10 ris per barn" var instruktionen. Så vi nöjde oss med just godkänt, alltså 5 var. Snö i stövlarna, dyblöta sockar o byxor - men solig o varm vårvinterkväll, glada barn o gott samarbete gjorde det till en mysig stund.

Sen har det varit Påsk-skidloppet på Fritids- påskpyntade barn på skidor i solen! Fast ingen av oss hade möjlighet att komma och titta, fika o grilla korv i solen. Bara lite besvikna barn som hade en fin em, trots att mamma eller pappa inte kom. Det är inte lätt att vara en så närvarande förälder i skolan o på fritids som skolan o fritids önskar. Men vi gör vårt bästa - och våffeldagen fixade jag iallafall :-)!

Imorgon är det Solidaritetsdag på skolan, med insamling till förmån för gatubarnen i Bolivia. Storebror ska baka bröd imorgon som ska säljas, Lillebror har kokat marmelad - och tjejerna o jag alltså fixat Påskris till försäljning! Så imorgon köper vi nog tillbaka vårt bröd, marmelad o påskris! (Fast vi tar nog inte 10 st påskris och kanske testar vi någon annans bröd :-)

Ha det gott i vårsolen!

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Jättesvårt det där med att vara med på olika upptåg som ordnas på dagis och fritids men man får vara glad åt de gånger det funkar. Framförallt brukar det bli galet i maj när allt ska börjas och slutas men det brukar ordna sig. Jag tror inte att dom får men för livet om man inte är med. KRam

♥ cloudberrie ♥ sa...

Aha, det är hemma hos dig jag borde ha letat mitt ris med andra ord. Men jag ska ta mej en tur ut i Muorjevaara skogen idag tillsammans med "icke skidåkande dottern" och leta det "perfekta" påskriset :)

KRAM från Eva