torsdag, maj 20, 2010

Ledighet och körighet

Askmolnen höll sig i schack så vi både kom iväg och kunde landa på rätt ställe - vilken tur!

Vi har haft en så skön, varm, solig, vågig, badig, god, springig och vilsam vecka! Att vi sedan dessutom kom hem när vi skulle (och dit vi skulle) gjorde ju inte veckan sämre... ;-)

Nu har vi hunnit jobba snart en vecka och kan väl konstatera att det tar mer än en vecka att vända dygnsrytmen, speciellt för 6-åringar som tillåtits nattsudda alldeles för många dagar.

Sen kan jag också konstatera att jag (som vanligt) lyckats bli indragen i alldeles för mycket klubb-grejer. Att jag aldrig lär mig??!! Fast sedan (för att skylla på någon annan än mig själv... ;-) måste jag säga att det är väldigt svårt att balansera det där. Räcker man fram lillfingret så VIPS! så har hela handen slukats upp.

Måste träna på det lilla enkla ordet "NEJ". Och det är jag ju så jättebra på att säga till barnen, så det ska väl inte vara så himlans svårt?

Fast något som är kul, det är ju att ha ungdomsträningen (som jag hade i tisdags) - och att springa orientering (som jag gjorde idag)!

Och till helgen åker jag och grabbarna till Haparanda på tävling - såg just att jag ska tävla med flera av mina gamla junior-konkurrenter, hahaha! Nostalgi =)

6 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Var har ni varit någonstans?

♥ mamman i huset ♥ sa...

Lycka till med tävlingen!

Och vi som har barn i din träningsgrupp är i alla fall tacksamma för att du engagerar dig där! Tack!

Vi bjuder igen under vinterhalvåret...

Pia sa...

Anna: Vi har varit i Turkiet - direktcharter fr Kiruna, då kunde vi bara inte låta bli ;-)

Mamman i huset: tackar, vi ser SÅ fram emor en (pappa-) och småtjejsfri helg ;-)

Och barnträningen är ju det roligaste =)

Tvillingmamma Lotta sa...

Åh, vad härligt det ser ut i vågorna!

KaosJenny sa...

Det är säkert bra med Nej ibland men jag tror att ja sägare har roligare (om det inte är galna maj då) Kram

Jonna sa...

Vad härligt att få vara borta en vecka i värmen!

Kram