onsdag, oktober 27, 2010

Veckans Onsdagsplanering

I mitt inlägg här framstod det som att jag är väldigt duktig på att planera och förbereda omsdagsmiddagarna för att undvika onsdagskaoset. Vilket inte riktigt är sannt.

Snabb-nudlar har undvikit flera onsdagskaoser.
Sen har det blvit onsdagskaos ett antal gånger eftersom middagsplaneringen totalt har glömts bort.

Fast den HÄR onsdagen hade jag verkligen superplanerat. Ärtor lades i blöt i måndags, ärtsoppa kokades igår (i säkert 5 timmar!!).

Hemma 16.10 - inga tjejer hemma, ingen Lillebror?
Värmde tjejernas ärtsoppa i mikron, klart 16.15 - fortfarande inga tjejer hemma o ingen Lillebror. Lillebror som skulle skjutsas till musiken tillsammans med en kompis, musiken som börjar 16.30??
16.20: Valthornet slängdes in i bagaget, körde till Skolan för att efterlysa mina barn.
16.25: Hittar 3 barn i godan ro traskandes från Fritids.

Lillebror hade glömt att hämta tjejerna i tid.
Mamman och Lillebror hade båda glömt att musiken var inställd. Lillebror verkade ju dessutom ha glömt att han hade musik överhuvudtaget med tanke på hur sölig han var att få tjejerna från Fritids...

Där hade man för att man varit så exemplariskt planerad och fokuserad!

Fast tjejerna var mätta o glada när gympan började - och nu har vi en massa ärtsoppa i frysen, till nästa onsdag kanske!

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Hihi! Så kan det gå!

Kan meddela att min son blev VÄLDIGT glad när din son lockade med honom till sporthallen igår. KUL! Han höll nämligen på att få fyrkantiga ögon...

Pia sa...

Ja, visst var det kul! Sedan verkade de ju ha haft väldigt KUL där också!