måndag, december 27, 2010

Fortsatt God Jul o Gott Nytt År!


Så blev det Jul även i år och nu njuter vi av de härliga mellandagarna...

I år är jag nöjd över att:

*Vi faktiskt spred ut julfixandet på några fler dagar än vissa andra år...

*DELEGERA och Delat Ansvar var julfixandets tema:

- Lillebror fixade köttbullarna
- Storebror fixade revbensspjäll
- Barnens Far gravade lax
- Barnens Mor gjorde sillsallad
- Alla barn bakade pepparkakor och bullar
- De tre yngsta juvelerna kokade kola
- Barnens Far kokade knäck
- osv

*Många BRAiga klappar köptes Second Hand (bla Tjejernas BÄSTA klapp: "Dans-mattan"! och inbundna fina böcker)

Mindre nöjd är jag över att:

* En son fick exakt samma DVD-film av mig i julklapp som han fick (av mig...) i födelsedagspresent

* Samme son fick en för liten skjorta OCH ett PC-spel som inte fungerade...

Som tur var, så var det den äldste och klokaste sonen som drabbades av allt detta - han tog det som en man ;-) !

Nu bara njuter vi av snön, skidåkning, sällskaps-spelande, läsning av diverse böcker och allmän jultrivsel - efter två lediga mellandagar tar jag sedan två lugna dagar på jobbet innan jag återigen ansluter mig till ledighetsligan. Ett perfekt upplägg!

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Bra jobbat med allt! Här har vi också börjat med barnarbete mer och mer ~ kanske blir så automatiskt när de blir större!

NU laddar vi för att gå på bröllop imorgon på nyårsafton. Riktigt roligt. Men innan det skidåkning - på tv och i våra egna spår.

Gott nytt skid- och löparår!

Pia sa...

Härligt med vinterbröllop! Visst är det även Er bröllopsdag imorgon?

Här är lite förkylt, så det får bli TV-skidåkning för mig imorgon och sedan till Abisko för Nyårsfirande!

Ha det Gott!