torsdag, september 19, 2013

På resa

Jag är på konferens. Intressant, roligt och god mat :) Min utsikt från hotellet är Stockholms Stadshus och Globen, häftigt tycker en som i vanliga fall tittar på Kebnekaise i fjärran från frukostbordet.

Förra veckan var jag på kurs i tre dagar. Bodde på ett Slott, träffade intressanta o trevliga människor, lyssnade på fd politiker o div verbala o karismatiska chefer. 

Jag är nog inte riktigt skapt för att vara på tjänsteresa så här mycket. Tycker om hemma o vardag. Även om detta ger mkt energi och är jättekul o trevligt. 

Och jag kommer på mig att inombords fnissa åt att alla ser likadana ut i affärsvärlden. Själv försöker jag också passa in, det går väl ok men jag fnissar även åt mig själv och att jag ska fundera så mkt över om jag valt kläder efter vad som förväntas eller efter vad jag tycker är snyggt. Jag inser (återigen) att jag är rätt lik min far :) 

Ett tungt besked denna vecka gör att jag funderar över om det finns någon rättvisa i livet och att jag tänker att man har så kort minne när det gäller att glädjas över nuet o de man tycker om och har omkring sig. Men inser att det är mänskligt att falla in i den vanliga trallen och att det kanske är det som är att leva i nuet?



1 kommentar:

KaosJenny sa...

Mm, kan också slås av precis det, både att alla i affärsvärlden ser likadana ut och att livet är otroligt orättvist och att det är viktigt att ta vara på varje sekund. Kram