tisdag, september 24, 2013

Tyfoner och äpplen

Mannen är på resa på andra sidan jorden. Tyfon i Hongkong och flodfärd i Shanghai.

Medan jag kokar äppelmos av 12 kg äpplen från barnens äppelträd hos farmor o farfar. Jag vill inte byta med mannen, jag trivs bra bland äppel-lukt, förkylda barn och vardag. Trivs bra med regnig innehelg där vi mest skrotat runt.

När man är borta hemifrån märker man att det händer en del en vanlig vecka.

Denna vecka har mannen missat att Lillasyster slutat på gymnastiken. Det blev rätt seriöst i år, träning 3 ggr/v, 2 tim/ gång . Passar säkert andra men inte vår Lillasyster. Hon har sett rätt sammanbiten ut i samband med träningarna, inte vanliga glada tjejen. När vi frågar hur det är har hon sagt att det är ganska hårt, men "jag vänjer mig nog"... I söndags brast det o nu har vi meddelat gympaklubben att de är en gymnast mindre. Lilla gumman, det ska vara kul med idrott... Så nu vill hon testa JuJutsu, som syrran o brorsan. Och få lite mer fritid, inte så dumt det heller för en 9-åring. Snarare väldigt bra.

Nej, nu är det nog dags att släcka ljuset o försöka sova bort en diffus förkylning - bredvid en liten småsjuk flicka som krupit ner i pappas lediga säng. Mysigt!

1 kommentar:

KaosJenny sa...

Härligt med äpplen och hoppas att Mannen inte blir allt för "tyfonad". Det där med lagom och sport är det inte alla som har koll på inom idrottsvärlden. Det är synd eftersom man tappar de som vill hålla på litegrann... Kram