onsdag, april 18, 2007

Feber-fundering

Jag har alltid tyckt det varit trams det här med att man blir förkyld om man blir kall eller blöter ner sig.

I söndags-morse var två små lättklädda damer ute o klättrade i träd :-O
På em insjuknade E i feber, på natten insjuknade S i feber.

Kan man kanske skönja ett samband mellan lättklädda damer (det lät det) i morgonkylan och febern? Fast jag sträcker mig bara till att OM man har en förkylning i kroppen, så bryter den nog lättare ut om man blir kall.

2 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Absolut är det så. Man får aldrig bli blöt eller kall, ombyte direkt i så fall. Det blir extra påsar med kläder att alltid släpa med sig. :-)

Pia sa...

Fast jag vidhåller att om man är kärnfrisk och blir blöt eller kall och inga basilusker anfaller en, då blir man INTE sjuk... Men om man blir anfallen av en masa baciller och är blöt el kall så har man mindre motståndskraft pga nedkylningen- och DÅ köper jag att man kan bli sjuk.