lördag, april 21, 2007

Sjuka barn, isglass och frigolit

Då var den här VAB-veckan över, puh... Bara att hoppas på en friskare vecka nästa vecka, just nu hostar dock 3 av 4 barn alldeles förskräckligt. En av de två små chimpanserna har förresten fått för sig att det är himla mysigt att vakna efter ca 1 tim, få ligga i soffan och se på TV med mamma o pappa, dricka honungsmjölk och sedan somna tätt intill mamma i stora sängen...

Veckan har som vanligt rusat förbi. Vi har delat på VAB:andet, jag har abonerat på fm-passet förutom i torsdags då vi kallade in mormor för att lösa dagen samt i fredags då jag var hemma hela dagen o A var i Finland.

Man får hitta på alla möjliga sätt för att lösa jobbet under en sådan här VAB-vecka... I onsdags hade jag "hemma-möte"... Mellan 15.30 - 16.30 var 3 herrar från en entrepenör jag har kontrakt med här hemma på möte. Det gick riktigt bra, men kanske en lite ovanlig mötesform. Första 20 min av mötet satt de 3 yngsta av mina juveler på ena sidan av köksbordet, mina entreprenörer på motsatta sidan och jag på kortänden. Mina förtjusande barn åt nämligen hemma-gjord isglass (som Lillebror gjort) när de anlände och det tar ett tag att slicka in sig en isklump på ca 1,5 dl frusen saft. Förutom att de satt och sörplade hela tiden så råkade de med jämna mellanrum sprätta isbitar på mina herrar (eller under dem), eller tappa glassen i golvet, haha...

När glassen var uppslickad försvann de alla tre, Lillebror var sysselsatt med att bära upp delar av hans nyanlända IKEA-säng till sitt rum, och de små damerna... ja, vad de gjorde upptäckte vi inte förrän herrarna skulle gå: de finfördelade frigolit i vardagsrummet - herregud, vad mkt frigolit det finns i ett paket IKEA-säng - och vad många delar de kan bli om man arbetar frenetiskt under en halvtimme :-O... När jag sedan satte stopp för deras arbete smet S ut på gården iklädd gummistövlar. Eftersom jag inte tyckte det var bra för en febrig dam att vara ute så bar jag in henne under vilda protester, och sedan illvrålade hon tills herrarna gått - och ett tag till förresten. Ett himla bra sätt att få slut på ett möte kan jag säga.

När jag sedan på torsdag anlände till ett möte där ovan nämnda herrar deltog fick jag många kommenater om vårt frigolitanvändande hemma :-D...

2 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Hahahaha... :-)

Jonna sa...

Kan inte låta bli att skratta. Inte dåligt av dig att dra hem tre herrar på möte. Du är tuff du.

Jag kan verkligen se all frigolit framför mig. Hjälp!

Kram Jonna