måndag, februari 04, 2008

Ur barnamun

Våra snart 4-åriga tvillingtjejer E och S pratar så mkt nu så att vi får skavsår i öronen snart. Just nu är det mkt snack om giftermål, barn och kärlek.

Några smakprov:

"E, jag är KÄR i dig..."
"Ja, men jag är inte kär i dig!"
"MAMMA, E är inte kär i mig, uuääähhh!!!"
"Jaja - jag är väl kär i dig, rå..."
"Bra :-) "


"Men Mamma, var hittar man den då??"
"Vem??"
"Pojken"
"Vilken pojke?"
"Pojken som man ska gifta sig med!!"
"Ja, kanske på jobbet eller i slalombacken eller på stan, det kan vara var som helst!"
"Kanske på Dagis?"
"Ja, kanske..."
"Då tar jag Sigge!"


"Jag ska inte bli mamma när jag blir stor, jag ska bli lokförare!"
"Men man kan vara både mamma och lokförare!"
"Nej, det tror jag inte - föresten då blir jag pirat istället!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara citat.

Tvillingmamma Lotta sa...

Hahaha!
Underbart!
Det r likadant här, prat ptrat prat och enhel del om giftermål, men mest om dinosaurier och pirater!

kram,Lotta

Frida sa...

Åh, så härligt! Jag längtar tills mina tjejer börjar prata!