måndag, juli 27, 2009

Mallig

Jag har varit på bygghandeln och köpt x antal (dvs MASSOR) av brädor (lister och socklar) på sådär 4-5 m längd.

Jag har lyckats sätta fast dem så bra på takräcket att inte en endaste bräda flög av under färden hem (min mardröm).

Jag och stora sonen har lyckats få upp alla dessa massa långa brädor på vinden genom ett fönster utan att göra sönder vare sig brädor, fönster, fasad eller nymålade golv på vinden.

Hurra för oss!

(Det är väl ingen större prestation i och för sig, det gör ju varje karl och försigkommen kvinna i parti och minut - men en försigkommen kvinna med knut- och knopdyslexi har all rätt att vara mallig.)

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Bra jobbat! Man får vara mallig efter en sådan prestation! Jag är mallig efter att ha varit en snabb tant hos Gruvtrollet idag igen. Jisses vad svettiga våra söner var...

Många inlägg ifrån mig under sommaren: Ja, några timmar vid datorn blev det men jag tror att jag satt framför tv:n sammanlagt 2 timmar under hela semestern... Skönt.

AnnaPanna sa...

Du ska vara stolt och du ska inte tro att alla karlar klarar sånt här.

Anonym sa...

Bra jobbat!!
Jag lyckades göra ett vädringshål på ett fönster när jag körde med varmluftspistolen för att ta bort färg. :-D Så det blev glasbyte och lika bra var det.
Y