lördag, juni 19, 2010

Cykeltramp och Hallandsåsar

Skön lördag! Regnigt och kallt men ändå SKÖÖN lördag! Pappan är på vift, trampar just nu runt Vättern - undrar hur många tramp det blir? Han som aldrig är förkyld fick ju förstås min konstanta vår/sommar-förkylning för ett par veckor sedan - så det är en aningen snorig man som trampar därute. Målet är bara att ta sig runt, det är ju Klassikern i sikte!

Jag som brukar vara "ont-i halsen" typen när det gäller förkylningar har den här våren utvecklat en annan variant: "täppt-i-näsan-och-rossel" typen. Från Vasaloppet och till nu har jag konstant gått omkring och kännt det som att jag håller på att drunkna, förutom en månad i maj/juni då jag var frisk. Nu är det snörvel och krax igen sedan 3 veckor. Men jag tar det med jämnmod - såg tex ett program häromkvällen om barn med en sjukdom som innebar för tidigt åldrande. Små solstrålar dömda till ett kort och kankse ibland smärtsamt liv. Sånt gör att man ganska lätt får distans till täppta och snoriga näsor.

Det är ju märkligt att om något på jobbet ska katastrof-krisa, då ska det göra det strax före semestern. Just nu har jag haft/har ett par riktigt skakiga veckor på jobbet. Projekt brukar/ska ju inte gå som på räls, och småkriser hanterar man ju för jämnan. Nu har det liksom varit en annan dignitet på krisandet - och i de mest tröstlösa stunderna har vi lugnat oss med att ingen av oss hittills varit med om att något projekt helt har gått åt skogen, det brukar ju ordna sig till slut... Men då var det något ljushuvud som sa... "Hallandsåsen...". Igårkväll fick jag ett något lite positivt besked, så nu tar jag helg med lugnt sinne och kopplar bort allt som har med jobb att göra.

Förresten är gården krattad nu, det gjorde jag och Storebror förra söndagen, 2 st stora fina amplar hänger vid våra två brokvistar och ett gäng blomplantor är inköpta igår för att kankse möjligtvis sättas i jorden idag. Om det slutar regna.

I eftermiddag åker vi till mormor och morfar för att umgås med dem och njuta av Abisko i försommarskrud.

Ha en skön helg!

1 kommentar:

KaosJenny sa...

Mm, Abisko i vårskrud är alldeles underbart så jag blir lite avundsjuk. Kram