tisdag, juni 29, 2010

Den blomstertid nu kommer...

För att det ska bli någon blomstertid den här sommaren gäller det att man hjälper blomprakten lite på traven. + 8 grader och isande vindar lockar ju inte direkt upp de små blomstackarna ur jorden, så för att få någon blomster alls i vår trädgård har vi planterat färdiga små blomplantor.



Stolta små blomplantöser bland blomsterprakten.

En vacker ampel, som sedan i vinter kan fungera som prydnad i vår vinterträdgård ;-).


Förutom färdiga blommor har tjejerna drivit upp solroser på Dagis som vi hoppas överlever vid lekstugeväggen.


Idag har vi dessutom lite övermodigt (och lite sent påtänkt...) sått små blomfrön i krukor - alldeles säkert kommer de små tjejerna redan imorgon vara besvikna över att blommorna inte kommit upp ur jorden.

Sedan satte vi potatis igår, och idag har jag köpt lite olika salladsfrön som jag tänkte sätta imorgon. Ett ösregn kom ivägen idag.

Får se nu till hösten om mina gröna fingrar kommer att vara lite grönare i år än de brukar?

(Förresten så har det varit hela +16 idag och lite solglimtar, så det artar sig med sommaren även här =)

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Imorgon ska jag nog också göra en blomstervandring i min trädgård! Hehe! Det lär gå snabbt... Men faktiskt finns det en hel del blommor ifall man är optimistisk och norrlänning. Och tack vare att det regnar kanske mina gräsfrön förvandlas till grässtrån om några dagar.

För övrigt är vi helt Ludde-sjuka här hemma. Tur att vi får behandlingen imorgon!

Anonym sa...

Vad fint ni gjort!
-Y