fredag, augusti 28, 2009

Lite orättvist

Lite orättvist känns det, när det ser ut så här när jag efter konstens alla regler sår mina frön - medan det ser ut så här:


efter att maken tillsammans med tvillingdöttrarna lite hipp som happ trycker ner fröna i jorden samma dag som vi åker bort 4 veckor och lämnar odlingen till sitt öde...

Och som vanligt lyckades han med sin potatisodling...



Jag kan nog inte bara skylla på ett otroligt fint och varmt väder i norr den här sommaren - jag börjar verkligen tro att vissa har gröna fingrar och andra inte.

Tur då att man kan köpa färdiga plantor och sätta i blomlådorna - då lyckas ju till och med jag!



Oavsett vem som sått de små fröna/satt potatisen så har vi sedan några veckor njutit av färsk potatis och sallad, dill och persilja från eget land!

Mums!

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

I M P O N E R A N D E !

Här på gården har vi sått morötter ~ men om de inte hade doftat morötter hade jag varit övertygad om att det var tandpetare någon stuckit ner i jorden...

Pia sa...

Hehe, låter som mina odlingar det...