tisdag, augusti 25, 2009

Lägesrapport

Klipptiden avbokades - MEN jag fick en ny tid redan 8 september!

Ont i halsen spolierar Jägarmilen (suck, i år igen) men behandling pågår (gul vidrig curry-dricka...)

Små tjejer går andra veckan på nytt Dagis - och är GLADA och trivs!

Storbarnen har börjat skolan, bytt stadium och verkar nöjda över tillvaron.

8-veckors-semester-energin håller i sig, jag är fortfarande FULL av jobb-energi - bara att njuta och hoppas att det håller i sig iallafall någon vecka till.

Jag har fått för mig att börja jobbdagen strax efter kl 6, vilka sköna (och effektiva!) morgontimmar jag har innan de flesta andra vaknar till (iallafall alla Sthlm-konsulter...)!

Jag har bestämt mig för att kvällsjobb är (i princip) förbjudet, bättre då att börja i ottan.

I helgen städade jag ett mycket stökigt kaosrum, sydde rosa sänggardin och monterade upp pysselbord.

Tjejerna började på Brottar-lekis idag - perfekt för våra små brottar-björnungar!

Och nu ska jag njuta av en kopp the i soffan tillsammans med pappan i huset medan alla barnen lagt sig, aaahhh!

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Imponerande... Allt!

Här hemma är det kaos med alla 100 projekt som är på g. HUR SKA MAN FÅ TIDEN ATT RÄCKA TILL?

NU ska jag i alla fall sjunka ner i soffan och titta på Bolibompa med min 5-åring medan du orienterings-tränar min 10-åring! Tack!

Imorgon kan du komma och stoppa bilar med mig och mina flickor i en korsning och heja på alla andra som springer Jägarmilen! :)

Pia sa...

Nej, tiden räcker ju inte, nej... Nu har vi fått hem en massa IKEA-paket som ska upp på vinden, som en soffa, men den kan ju inte tas upp förrän vi har målat klart och det tar nog minst 2 helger till eftersom vi inte kommer ngn vart på vardagarna... Så vi får leva med paket-kaos i vardagsrummet ett tag. Men man får glädjas åt de hörn som det just nu råder lugn i - som i tjejernas rum, eller köksbänken som är städat för första gången på hela sommaren :-)

Ha en skön kväll! Vilket väder förresten, mysigt!

KaosJenny sa...

Skönt när man finner att barnen trivs med dagis och skola. Imponerande med effektiva morgontimmar och häftigt att energin håller i sig... Gillar verkligen ide´n med att glädjas åt det hörn där det för tillfället råder lugn;-) Kram

Pia sa...

KaosJenny: Ja, jag tror stenhårt på det där med att njuta av det njutbara i röran/livet/vardagen - på med skygglapparna och de rosaskimrande glasögonen, då mår man rätt bra, trots vissa skavanker o förbättringspotentialer här o där ;-)