måndag, augusti 17, 2009

Tvillingröra

Medan resten av familjen tillbringade helgen uppe på fjället sysselsatte sig systrarna Bus med att leka med mormor o morfars tvilling-grannflickor.

Lika gamla, lika ljusa och lika lockiga.

Och lika fotografskygga! Jag gjorde tappra försök att försöka fånga de fyra ljuslockiga busarna på samma bild - men Stinas avsky för fotografering smittade av sig till de övriga, så de såg det som en sport att försöka fly undan mitt objektiv...

Den här bilden var det bästa jag lyckades åstadkomma - och visst ser man att det är två tvillingpar - eller var det fyrlingar ;-) ?!

5 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Verkligen fascinerande! Man skulle kunna tro att du hade klonat svintosystrarna... De ser i alla fall ut att ha det 5-åringsroligt tillsammans!

Anonym sa...

Hi hi
Det var det sötaste. De är dock lika skygga som silverfiskarna jag såg på ett hotellrum..
// Ha det bra!

AnnaPanna sa...

Oj, vad lika dom är allihopa! Och så söta! Hon i röd tröja är väl ändå din, väldigt likt tycker jag.

Pia sa...

Jajamän - hon i röd tröja, och hon i randiga tights, de är mina.

Vi ser jätteroliga ut tillsammans - de är väldigt lika mig, förutom att de är mindre o har ljusare hår ;-)

Pia sa...

mamman i huset: 5-årsroligt - det var en bra beskrivning!!

utredning: Hihi, som vanligt fick du mig att måsta tänka till ordentligt, men nu har jag koll på Dig ;-) (Lite lurigt med dina medbloggare, fick inte ihop det först...) Hoppas att silverfiskarna hade lika roligta som huliganerna när de flydde dig ;-)