lördag, augusti 22, 2009

Inte full koll som jag trodde

Och jag som levt i en känsla av kontroll den här första jobbveckan. Snabbt kom man in i de vanliga gängorna igen.

I juni var jag sådär välplanerad som man alltid önskar att man var - jag bokade in en klipptid i slutet av augusti!

Enda kruxet var ju att jag aldrig skrev in det i almanackan.

På måndag har jag ETT möte. Ett möte som jag själv fått styra över - kl 10 verkar ju vara en väldigt bra tid...

Det tyckte jag tydligen också i juni när jag bokade klipptid. Mån 24/8 kl 10. Det insåg jag idag när jag letade upp lappen med klipptiden i plånboken.

Eftersom 6 andra personer nu rättat sig efter mötestiden kl 10 på måndag, så verkar det som att jag får avboka klipptiden. Och se ut som en mupp under resten av hösten, för så är det i vår lilla stad.

En klipptid är inget att leka med.

4 kommentarer:

Persilja sa...

SÄLJ klipptiden på tradera vetja!!!! Det är ju hårdvaluta!!!!

Hemliga damen sa...

I min stad finns det gott om klipptider, men det verkar inte hjälpa ändå. Avboka Aldrig En Klipptid, man vet aldrig när den kommer igen.

Anonym sa...

Inte avboka klipptiden. Låt de andra vänta.

♥ mamman i huset ♥ sa...

Hahaha! Oj vad jag skrattade när jag läste hur du tänkte om min krasch! Var nog ganska nära en personlig krasch också - men så kom ju dagis- och skolstart som en naturlig räddare! ;)

Jag har gett upp när det gäller den här stadens frisörer. Usch, det fungerar inte alls. Bättre att muta maken till att klippa lite - och det växer ju ut lika snabbt igen.