tisdag, augusti 11, 2009

Även små saker tar mycket tid för vissa

Alltså, jag förstår att de som bygger hus från grunden blir lite trötta.

Även när vår Hjälte (snickar´n) har gjort grovjobbet och bara efterlämnat lite målning och listning till kaos-familjen så känns det som att det är MASSOR av jobb kvar??

Spackla, slipa, foga, maskeringstejpa, måla tak, måla väggar, måla golv, måla takbjälkar, måla dörrar, måla elementrör, såga socklar o lister, spika socklar o lister, foga o slutmåla fogar o lister och så som kronat på verket: fixa till en ful gammal murstock som står mitt i allrummet och barrar puts, cement och tegel.

Eftersom man ju även vill hinna med lite annat på den långa semestern så går det inte så fort. Ganska sakta faktiskt.

Men liten och stor grabb har fått flytta in i sina nya rum - och det är ju ett framsteg.

Resten hinns ju. Hösten är lång.

Kanske man skulle upp och måla lite väggar i allrummet nu? Eller kanske ta med sig småbrudarna och hälsa på deras nya Dagis istället - det får nog bli så. Jag kan ju måla i eftermiddag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Puh, mycket att göra fast ni har haft snickare. Är du säker att han inte har legat i hammocken och myst?!
Var försiktig när ni målar. Jag råkade måla (måla var väl inte råka..) och använde dagens tidningar (det var att råka) och herregud, då var det någon som inte hade läst alla bilagor.
SÅ, var försiktig med att använda tidningar vid målning. Du har ju sedan många flera som kan klaga
:-D

♥ mamman i huset ♥ sa...

Bamse tackar för gratulationen! Han känner sig mycket pigg och kry (just nu leker han dessutom 100 meterslöpare i vardagsrummet...) men Lille Skutt har nog ganska så ont i sina ben idag.

Ni verkar ha haft det spännande - vi väntar på roliga bilder!

Jag har ont i axlarna efter att ha burit min 2-åring i dagarna två.

Ha det gott nu den sista sommarlovsveckan!