fredag, augusti 28, 2009

Det som inte görs idag....

Jag skulle ta tag i ett av mina överhängande dåliga samveten ikväll.

Istället har jag surfat runt på en massa bloggar och läst och kommenterat. Jag har hittat några nya och varit på gamla, välkända. Tänk vad mycket bra/roligt/tänkvärt som skrivs i många bloggar! Vad bra NI är!!

Det jag egentligen skulle göra var att skriva ut en ritning på vår planerade utbygggnad och skriva ett mail till en arkitekt vi kontaktade för 2 eller 3 år sedan (oooops, vad tiden går) och som vi då sa att vi skulle skicka ritningar på vad vi tänkt att göra och detaljplanen.

Allt är relativt, och kanske ritningen o detaljplanen skickas idag. Eller imorgon - för just nu så kom jag ju på att det är Friidrott på TV!

5 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Här i huset pågår 100 projekt samtidigt, och idag när maken var ledig hela dagen (jobbar natt) har vi istället för att vara hemma och pyssla ägnat oss åt shopping hela familjen, och sedan när O hade konståkning följde hela familjen med... MAN BLIR JU SÅ LESS PÅ DETTA HEMMAPYSSLANDE HELA TIDEN.

När det gäller bloggvärlden så är det en enorm inspirationskälla, ibland föööööör stor...

Tänkte säga det igår: Vilka härliga och energiska tjejer du har! Min var så kissnödig så vi var tvungna att springa ner i parken och kissa så fort vi såg maken komma i mål. :)

Pia sa...

Jaa du - det här med projekt... Nu har vi alltså hela vardagsrummet fullt med soffpaket och en inplastad matta som ska till övre allrummet plus att pojkarnas nyinköpta IKEA-kläd-byråer bara är halvvägs uppmonterade + att det är en massa målning kvar och imorgon ska vi gå på en begravning som tydligen kommer att vara ngt i hästväg vad gäller tid (jobbigt oavsett, usch, gruvar mig) så inget blir någonsin klart. (Fast Storebror sa här ikväll när jag suckade över allt oavslutat att han tyckte vi varit jätteduktiga för hans o Trulles rum är ju nästan klart o det är ju bara lite målning kvar i resten... gullunge :-)

Låter förnuftigt av er att ägna er åt andra saker än hemarbete!

Din lilla tjej, då. Hon är så cool på ngt sätt :-D !

Och vilka kämpapojkar du hade igår!! Hoppas att L inte blev krassligare efter loppet!

Tvillingmamma Lotta sa...

Haha, jag känner så väl igen det!
kram, Lotta

KaosJenny sa...

Känner också igen och tänkte också... men som sagt, det som inte görs idag kan göras imorgon eller ev en helt annan vecka. Man måste ju akta sig för att bränna ut sig;-) Kram

Pia sa...

Ja, det måste man akta sig för, bränna ut sig alltså!! Därför tar vi en_sak_i_taget.

Men vet ni! Jag har faktiskt skrivit ut ritningarna, mailat arkitekten + skickat brev med snigelposten med alla ritningarna!! Yippee!