lördag, mars 31, 2012

Stora bilar och smala trappor

När jag var och hämtade nycklarna till min "Flytt-lastbil" i igår blev jag lite nervös. Den såg så STOR och HÖG och BRED ut. Jag var tvungen att fråga killen som hyrde ut den om det verkligen räckte med B-körkort och det gjorde det sa han. Så då höll jag god min o lyssnade världsvant till hans tips om hur detta monster skulle köras.

Jo, kvinnor kan - men när jag åkte därifrån med lastbilsnyckeln i fickan tänkte jag att ALLA, man el kvinna, som inte kört en sådan lastbil förr skulle nog bli lite nervös av tanken att backa upp med en sådan jätte från vår trånga gata upp på vår trånga uppfart...

Men vad är det värsta som kan hända, tänkte jag då? Jag skrapar lastbilen, skrapar andras/våra bilar, fastnar i någon korsning, kanar av vägen, blir fast för polisen för oberäknelig körning... Då får jag väl ta det i så fall... ;) Försäkring finns ju, och skämts har jag gjort förr.

Lätt svettig, efter springtur och av nerver, satte jag mig bakom ratten i förmiddags - och jag körde ju som en Gud! För att inte tala om hur fantastisk jag backade! Tror aldrig jag backat så snitsigt någon gång förut :)


Så sedan har vi burit möbler och svettats och ibland tjafsat, hela dagen. Tre våningar och smal trappa har vårt hus. Ingen promenadväg alltså. Men jag och Storebror har baxat och krånglat och fått över en massa stora möbler till nya huset :) Och Lillebror o tjejerna har burit en massa de med, och fiffiga Lillebror med tjej-hjälp har monterat isär och ihop soffor lätt som en plätt!

Vi tog ledigt på kvällen. Jag o tjejerna åkte i väg o firade en 50-åring och sedan hade vi Earth Hour och Monopolspel i stearinljusens sken - mysigt!

Nu ganska tidig kväll för att ladda för ett flyttlass till innan lastbilen ska lämnas tillbaka imorgon före lunch.

Och i morgon kommer pappan i huset hem igen efter en vecka i Canada. Skönt med mer bärhjälp ;) Skönt annars också!

2 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Jag säger bara - WOW!!!
Men allt går, helt klart :)

Kram från Eva

Pia sa...

Jo det gör ju det :-)! Jag säger WOW själv, så duktiga tycker jag att vi varit i helgen :-)

Fast ingen skidåkning i det vackra vädret har det bivit, men man kan ju inte göra allt samtidigt. Och våren,solen och snön är förhoppnings kvar ett tag till...