onsdag, mars 21, 2012

Snabbversionen feb-mars

Huvudet upp och fötterna ner. I alla fall för det mesta.

Så känns det just nu.

Det var ett tag sedan. Det har säkert hänt en massa som hade varit kul att förmedla. Som...

Att vi haft några sköna sportlovsdagar i Björkliden.
Att jag tappat min Iphone i toaletten.
Att jag fick igång den igen mha okokta risgryn och 72 tim i en plastpåse.
Att jag o två fina vänner varit på Yasuragi.
Att vi varit på ett gäng skidtävlingar o ett par skidorienteringar.
Att vi tapetserar så vi snart ser dubbelt i nya huset.
Att min befarade tandlossning istället var två MJÖLKtänder som börjar lossna sådär 40 år för sent.
Att det känns som att mars-april är en knasig månad att flytta på, men livet är som livet blir.
Att tjejerna ikväll varit clown o sjöman på skolans sång- o dansföreställning, det var SÅ fint!

Nu fick det bli snabbversionen istället.

Bjuder på några bilder från en utflykt på Torne Träsks is. Lågt ovanför oss surrade militärhelikoptrar och ett Herkulesplan som deltog i den stora Nato/FN- övningen. Det var en vecka innan kraschen i Kebnekaise och jag tänker ibland att det kan ha varit det planet. Och då blir en Iphone i toaletten el lite tappade mjölktänder för 20 000 kr styck rätt små problem.

Vi ses när vi råkas, om jag inte fastnar i tapetklister eller så.


4 kommentarer:

Pia sa...

Oj vad stora bilderna blev, Herkules är ju helt utanför bilden! Får fixa till det sen!

AnnaPanna sa...

Nä, det Herkulesplanet var ju ingen kul nyhet, och så nära er och era omgivningar där ni rör er.

Men jag blir ändå fascinerad av dina mjölktänder. Vadå, kan man ha såna kvar? Ska man inte tappa dom i ung ålder? Kommer det nya nu när du tappar dom? Jag har alltid tänkt att det vore väl bättre om vi tappade våra mjölktänder vid halva livet ungefär, inte så tidigt som man ska göra. Så håller dom kanske längre, dom vi får. Eller som hajar, dom får nya hela tiden. Det vore perfekt.

KaosJenny sa...

Verkar som att det händer en massa saker i Livet mitt i livet... kul och konstiga saker om vart annat... Oxå fascinerad av mjölktänderna! Kram på dej i alla fall

Pia sa...

Jo alltså de här mjölktänderna... Det är tydligen ärftligt att inte ha anlag för de permanenta tänderna. Så 4 av mina tänder är mjölktänder. (Eller tre för en har ju just dragits ut pga karies i den plus att den höll på att lossna) Och det finns inga tänder under, det är ju därför mjölktänderna sitter kvar. Fast tandläkaren tror att den andra mjölktanden i nederkäken också kommer att lossna, de i överkäken kan ev klara " hela resan" som han säger ;) Så nu ska jag snart få en ny tand i gluggen- för endast 15 000 kr! Men det kan det vara värt, förhoppningsvis har man ju några år kvar, verkar synd att börja snåla in på kroppsdelarna redan i medelåldern, hahaha!