torsdag, mars 29, 2012

Två korta månader...

Två månader känns ju som bra tilltaget när man ska flytta mellan två hus.

Fast om man under de två månaderna ska trycka in en långhelg på sportlovet i fjällen, en tjänsteresa på 7 dagar till Canada för pappan, en påskhelg som gjord för fjällvistelse och ett 9-dagars cykel-träningsläger på Mallorca för far i huset och så det vanliga livet förstås - då blev det ju helt plötsligt väldigt lite tid till tapetsering och flytt.

Så därför har jag o barnen bestämt att vi flyttar utan pappa i helgen. Ja, han får ju flytta med när han kommer hem igen - men vi tänkte köra så mycket möbler vi bara kan! Liten lastbil (för B-körkort :) är hyrd och alla är taggade till tusen. Kvinnor och Barn Kan!

Jag försökte övertala de minsta juvelerna att de skulle till mormor o morfar i helgen, men de tittade bara oförstående på mig och sa att jag måste ha glömt att vi skulle FLYTTA SAKER i helgen, de måste ju vara hemma o hjälpa till... Bra med entusiastiska barnarbetare. Eller inte.

Annars ser huset ut som jag vet inte vad just nu. Ingen som tycker det är ngn ide att städa verkar det som, vi ska ju ändå snart flytta! Och det är ju sant.

För att få ännu mer press på oss har jag nu begärt flytt av telefon o bredband till den 10 april, så för att inte Älgbrorsorna ska bli tokiga utan kontakt med omvärlden är det väl bara att se till att ha flyttat klart då. Och lyckas vi flytta det mesta till Skärtorsdag så kanske det t.o.m kan bli fjällen i påsk :)

Och flyttstädningen har vi lejt bort :) DET tycker jag var bra av oss!

2 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Klokt. Den där flyttstädningen är inte att leka med. Jag har bara flyttstädat lägenheter och kan inte ens föreställa mig att flyttstäda ett helt hus. Klokt, som sagt.

Pia sa...

Eller hur! Klok som en uggla känner jag mig!

Nu börjar jag bli lite stressad över den där lastbilen. Den såg väldigt STOR ut när jag hämtade nycklarna idag. Men uthyraren lovade att man får köra sen med B-körkort. Och man ska hålla ut svängarna så inte skåpet tar i hushörn el träd... Hm, jag låssades vara världsvan o kaxig, men kaxig tror jag inte jag är imorgon när jag ska lyckas backa upp monstret på vår smala infart... Fortsättning följer...