måndag, december 10, 2012

Inte så mycket klokare, men lite

Inte vet jag om jag tog med mig så mycket klokhet från sommaren in i den här hösten. Tycker det varit mer intensivt än någonsin. Eller så är det de hysteriska flyttmånaderna mars-april som liksom hängt med mig ända in på hösten.

Jag behöver luft i tillvaron. Den luften finns som inte alla gånger, men jag jobbar på det.

För lite klok har jag blivit trots allt. Kloka beslut som faktiskt gett lite mer luft omkring mig. Jag ger mig själv en klapp på axeln o struntar i dåligt samvete och vad andra möjligtvis har för åsikter om det ena och det andra.

Och jag konstaterar att oplanerade händelser i livet kan innebära ett kanske nyttigt avbrott i livet som annars rullar på i ett rasande tempo. Som tex 4 dagar på Sunderby Sjukhus utan jobbdator. Eller ett extra dygn i Munchen pga snö- och flygkaos. Händelser som gör att all tidigare planering raseras - och man helt enkelt får finna sig i att bara vara. När allt i slutändan gått bra, så inser jag att dessa dagar gjorde mig gott. Och att allt flöt på som smort hemma med en pappa som ju faktiskt fick prioritera om hela sin tillvaro också.

Snart är det jul, och vi kör väl som vanligt - och delegerar matbestyren till diverse barn ;-). Det är väl klokt?!

Inga kommentarer: