onsdag, maj 16, 2007

Hundbajs

I vår stad finns det många hundar, VÄLDIGT många hundar. Det går säkert 10 hundar/människa i kommunen (en siffra helt tagen ut luften).

ALLA grannar i vårt kvarter har hund.

Kombinera väldigt många hundar med väldigt lata hundägare. Vad får man då? Jo, väldigt mycket hundbajs ÖVERALLT.

Vi har ingen hund. Vi har 4 barn. Barn och hundbajs är ingen bra kombination - hundbajs verkar ha någon slags magnetisk påverkan på barn. Tjoffs - så står de där med foten i den lilla (eller stora) korven. Eller ännu värre SITTER :-O!!

Sen undrar jag hur de hundägare tänker som först plockar upp bajset i den lilla svarta påsen - och sedan slänger den på marken??! Den äckligaste delen i uppdraget är ju utfört då, ska det vara så svårt att ta med den o slänga i närmsta lämpliga soptunna eller "hundbajs-sopkorg" ?

Fast hundar gillar jag.

4 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Du har ändrat mall! Snyggt. Visst känner man för att förändra lite ibland? Det är kul. Hundbajs ja, eller nej. NEJ. Det vill vi inte ha. Usch. Katter gräver i alla fall ner sitt bajs...

Pia sa...

Jo,man måste ändra lite ibland,förändring är bra - men jag har inte hittat ritkigt rätt än känner jag - med mallen alltså. Du har så fin mall, har du gjort egna ändringar eller är det en standardmall?

Är det så att katter gräver ner sitt bajs? Det visste inte jag.

AnnaPanna sa...

Det är en standardmall, jag har bara lagt till lite bilder bakom rubriken, men det var också standard, alltså när man går in i redigera på rubruken så kunde man lägga till bild. Men dom är ju lite begränsande mallarna, det är inte lätt att få till precis som man vill ha det, om man inte är en fena på html-programmering vill säga. Men det är ju ändå innehållet som är det viktigaste.

Jo, katter gräver ner sitt bajs, gärna i sandlådor... där barn leker...

AnnaPanna sa...

Förresten tycker jag att din nya mall är jättesnygg.