söndag, maj 20, 2007

Vi har hälsat på våren!

Abstinensen efter våren blev för stor, så under Kristi Himmelfärd har vi varit till Norge och luktat på blommor (mest maskrosor :-D) och gräs, ätit glass i solen och fiskat i havet (inget napp utom botten napp). Dessutom har A och Storebror åkt slalom i Riksgränsen en dag, men de övriga verkade ha fått nog av skidor för i år så de slapp (till A:s o Storebrors lycka ;-)

När vi kom hem i kväll lyste faktiskt solen även här o en massa snö hade smält bort från gården. Så nu känns det som att det finns hopp om livet!

Maskrosplockning i Narvik
Det kändes skönt att vi hade flytvästarna på de små huliganerna under vårt fiskafänge...
En liten videkisse i Björkliden



7 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Stackars, stackars dig! Vi har haft vår i över två månader och nu står sommaren på tröskeln, faktiskt hade vi första sommardagen igår, du vet när allt är varmt, vinden, solen, luften, marken och man nästan svettas utan att göra något. Härligt! Fast egentligen är det inte synd om dig för du har valt vintern och inte sommaren. För visst är ni flyttbara?

Nemi sa...

Härligt att ni också får uppleva lite vår! Helt underbara bilder! Kram, N

Pia sa...

Haha, Anna! Javisst är vi flyttbara - vi flyttade ju hit :-D! Men vi har inga planer på att flytta - för jag skulle aldrig vilja vara utan vår vinter, men en utlandsresa nästa Kristi Himmelfärd finns på programmet ;-)...

flyingteresia sa...

Jag kan ju känna igen mig. Vår i Norge, när kommer du? Jag kunde grina ibland när det snöade på syttende maj. Ändå valde jag 2004 att flytta norrut igen, för att jag ville ha vintern. Nu när det blir sommar, är en första tanke "men hur skönt är detta? Det är ju nästan lite jobbigt när allt är varmt". Vinter med skidåkning på fjället är det nästan ingenting som slår.

Pia sa...

Lena! Vad skönt att ngn förstår mig ;-)! Om man inte uppskattar vintern så ska man ju INTE bo häruppe. Men gör man det så uppväger det ju alla trista maj-dagar i världen. Ni få komma o hälsa på oss ngn vår!!

AnnaPanna sa...

Men ni har ju ingen vår...!!!???

Pia sa...

:-D!!

F´låt - vårvinter!!

Eller "våran" vår - inte "eran" vår - våran vår är ju den delen av vintern då det är varmt o gott i skidbackarna, solen lyser och vi njuter...