torsdag, maj 24, 2007

Jobb-middag

Det känns alltid lite motigt när det är inplanerat en middag i samband med någon jobb-aktivitet. Fritiden känns liksom så helig på något sätt. Men när man väl sitter där med en god varmrätt, ett (eller två) glas rött vin och trevligt sällskap så känns det helt OK. Faktiskt mer än OK - man inser att man kanske faktiskt behöver lite motvikt till en vardagmiddag med familjen. För det har man ju för det mesta 7 dagar in veckan.

Idag har vi haft avd-möte med middag. Min gamla chef var inbjuden (åh, jag saknar faktiskt honom...) och min föregångare med. Vi åt, drack lite lagom, pratade, skämtade och hade det allmänt jättetrevligt. Och eftersom min nya chef är tjej, och jag ju faktiskt är tjej ;-) så var vi nästan 25% tjejer på middagen - rekord :-D!

Och så har jag fått en hel del tips av min föregångare - synd bara att han inte haft tid att ge mig dem tidigare - jag hade behövt dem ;-)

3 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Men vad gör du egentligen i ditt nya jobb och vad var det för tips du behövde? Eller är det kanske bättre att skapa sig sin egen syn på saker och ting och inte få höra alltför mycket i förväg om saker och hur människor funkar. Starta utan förutfattade meningar. För man kan alltid skapa sig sitt eget facit för egentligen finns det inga facit för livet och för människor utan allting kan förändras. Ja, nu drev jag visst loss lite för jag vet ju inte vad det handlar om i din situation... :-)

Pia sa...

Jo, håller med - man ska skapa sina egna uppfattningar om saker o ting - och det håller jag på med. Men ibland så ser saker olika ut beroende på hur mkt fakta man har om dem :-D! Och jag fick lite bakgrundsfakta som var nyttig ;-)

Jonna sa...

Bättre sent än aldrig...

Vad bra att du till slut fick lite tips. Hoppas att du hade en trevlig middag. Det är kul att göra något annat någon gång med människor man kanske inte umgås med i vanliga fall på detta sätt.

Nästa vecka ska jag ut med min avdelning för att ha lite Hejdå för en som skall sluta. Vi skall först ha 5-kamp på Liseberg för att sedan gå ut och käka. Detta blir lite nytt för mig då jag precis har flyttats över till denna avdelningen, visst jag har jobbat med dem i många år innan men det skall bli spännande att umgås utanför jobbet.

Kram