söndag, november 11, 2007

Äntligen kom den!

I fredags vräkte snön äntligen ner. Jag hade tydligen inte tittat ut genom fönstret på hela dagen på jobbet, för när jag skulle gå hem upptäckte jag till min förtjusning att det fallit MASSOR av snö!

Min första spontana reaktion var: "Åh, vad HÄRLIGT!!" Varpå jag fick flera sura kommentarer från andra som upptäckt samma sak, OJ så jobbigt att skotta, och Kunde inte snön väntat ett tag till, det är ju bara besvärligt.

Själv kan jag ju tycka att med den inställningen till snö är det ju lite knasigt att bo i Kiruna ;-)

Igår skottade vi gården, gjorde kojor (T gjorde ett hotell) och åkte skidor. Äntligen var de långa spåren uppdragna så jag kunde åka Jägarspåret och slapp snurra runt 2-km-spåret. Tjejerna gjorde också skid-debut (hemma på gården), och vilken skillnad det var på stabilitet och balans jämfört med förra året. Nu kunde de till och med ta sig upp själva när de druttat på ändan!


2 kommentarer:

GIS-mormor sa...

Ja, visst är det härligt med all snön? Skönt när det blir vinter direkt! Själv har jag inte tagit fram skidorna än men det gör jag vad det lider, var så säker!

AnnaPanna sa...

Oj, vad härligt det ser ut! Hoppas den ligger ett tag nu också. Här kommer det lite bångstyriga lokala hagelskurar, inget som blir någonting att leka med.