torsdag, november 08, 2007

Solstorm

I tisdags var jag på bio för första gången på länge. Jag såg SOLSTORM, en film efter Åsa Larssons bok med samma namn. Åsa Larsson är från Kiruna och filmen är inspelad här uppe.

Solstorm få nog ingen Oscar - men den var helt OK.

Det var en rad stjärnskådespelare med, Mikael Persbrandt, Izabella Scorupco, Susanne Reuter m fl - men jag blev mest imponerad av 2 st Kiruna-tjejer som spelade två systrar i filmen. De var SÅ duktiga :-)

Och vilka fina vyer det var, ni MÅSTE bara se den så får ni se hur fint det kan vara häruppe på vintern!

http://www.biotider.se/?film=32459

3 kommentarer:

Anonym sa...

Solstorm (namnet, titeln) tycker jag mig känna igen men kommer inte ihåg vad det var. Två systrar från Kiruna, då tänkte jag direkt att det var du och en av dina systrar som var med i inspelningen! Coolt. Men så var det naturligtvis inte. Jag kommer inte heller, nästan aldrig iväg på bio, men det är inte för att jag har fullt upp med annat utan för att jag är slö.

GIS-mormor sa...

Jag ska se filmen i morgon. Det ska bli spännande. Kanske man känner igen flera?

Pia sa...

Anna: ja, det skulle ju kunnat vara jag o ngn av mina systrar - för sådär 30-35 år sedan ;-)