söndag, november 25, 2007

Yoga!

Nu har jag Yogat i nästan 3 mån. Första gångerna var jag lite skeptisk till min förmåga att lära mig Yoga, ni kan ju läsa mitt inlägg efter första omgången.

Jag måste nog säga att Kronblom ändå var lite utvecklingsbar.

Jag tycker om att gå på Yoga. Kroppen tycker om det och själen tycker om det. Idag har jag anmält mig till nästa termin också.

Men jag ska inte gå på söndag-kvällar. Det har väl varit det enda negativa i mitt Yogande, att jag tyckt det varit jobbigt att inte ha söndagkväll ledig. Men å andra sidan har det också inneburit att jag INTE kunnat jobba på söndagkvällar, vilket jag ofta gjorde förut. Och det är nog bra - i min ambition att inte låta jobbet ta för mkt energi från mig så har det nog varit bra.

Men sedan måste jag erkänna att jag har lite svårt för att helt ta till mig hela "Yoga-kittet". Viss typ av kläder, man ska gå helgkurser, köpa skivor (fast jag gillar musiken), skölja näsan osv, osv...

Men grundtanken är ju: Man Yogar i sin egen takt! (Man tar alltså till sig det man vill, och kan ju strunta i att köpa en näs-skölj som man ska använda varje morgon o skölja näsan med;-)

2 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Det är jättelätt att länka. Man ska bara veta hur... eller hur? Jag har också fått hjälp. Gör så här: Markera den text i inlägget till vilken du vill ha länken, klicka på verktygsknappen som visar "länk" som popup-text (grön glob med ett gem el liknande), klistra in adressen i adressfältet.

Vad duktig du är som håller i din yoga!

Pia sa...

Tack - lätt som en plätt!