söndag, februari 21, 2010

I huvudet på en skidåkare

När jag åker skidor tänker jag en massa saker.

När jag åker skidor skapas en massa olika blogginlägg i mitt huvud. Det verkar vara ett bra sätt för mig att sortera upp tankarna - att strukturera dem som om jag skulle skriva ner dem. Märkligt egentligen.

Oftast är det någonstans mitt i passet som blogginläggen skapas, i början är tankarna mer på praktiska problem som ska lösas, som logistiken hemma eller något med jobbet. I slutet av passet, spec om det är ett riktigt långt pass, så svävar tankarna i sin egen värld.

Eftersom det är lite glest mellan blogginläggen här så kan man ju tänka att jag verkar träna väldigt lite. Men så är det inte. Jag har faktiskt lyckats träna precis som jag tänkt de sista två måndarena (förutom att jag blir lite störd av kylan...) Frisk som en nötkärna har jag varit! Kanske beror det på de olika hälsokost-vitaminerna jag trattar i mig (speciellt de "med intressanta egenskaper" tror jag mycket på ;-) eller så är jag helt enkelt inne i en "friskperiod".

Det är tiden för att sätta mig vid datorn med rätt inspiration som saknas. Förr hade jag oftast tidiga helg-mornar eller vardagkvällar som min egen skapar-tid. Nu är det så lyxigt att våra tjejer sköter sig själva till framåt kl 8 på helgmornarna, så då snusar och sover jag tills dess - om jag inte har riktig sovmorgon o pappan utfordrar morgon-hungriga barn =)

På kvällarna (efter läggning av de tre yngsta) så försöker jag träffa trulig tonåring och make. Rätt trevligt det också.

Så de flesta blogginläggen blir kvar i mitt huvud, men jag kan ju informera er om att de är riktigt bra ;-) Och jag tror de gör viss nytta för mitt oftast osorterade huvud ;-)

Ha det gott alla! Vi möts när inspirationen och tiden faller på!

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

EXAKT så är det för mig också. Jag fotograferar dessutom lämpliga fotografier inne i huvudet. Det stannar dock oftast inne i huvudet - och blogginläggen handlar om något helt annat. Men jag tror också att det har blivit ett sätt att strukturera tankarna - och det är väl för väl att man har någon variant att göra det på!?

Kylan... är jag MYCKET less på nu!

Maria sa...

Och för mig med är det så där. När jag går på promenader med vagnen väller inspirationen över mig. Men inte när jag sitter vid datorn med ögon smala av trötthet. Men jag läser dina inlägg när dom kommer. Ofta eller sällan.

Pia sa...

Då är jag alltså inte ensam om att ha kvar en massa blogginlägg i huvet ;-)

Det är väl så det är nu - den egna tiden är en bristvara, och att man prioriterar annat än datatid, tex umgänge är väl ett sundhetstecken.

mamman i huset: LESS, LESS, LESS på kylan, Grrrrr... Idag slår den alla rekord, blä!

Maria: Roligt att höra att du tittar in här ibland, trots den sporadiska aktiviteten. Kikar in hos dig också med jämna mellanrum =)

KaosJenny sa...

Nix pix, du är verkligen inte ensam om att ha bloggar i huvudet, ibland kommer det någon blogg och tränger sig och puttar undan de andra också ;-) Kram