lördag, februari 27, 2010

Allt är relativt

Nästa söndag är det dags!

9 mil, det är ju ganska långt kan man tänka. Det har jag tänkt flera gånger när jag åkt ett RIKTIGT långt pass på 3 timmar och inte ens åkt hälften av 9 mil.

Men man kan också tänka som Matematikprofessorn i Luleå som åker 2 st Öppet Spår + Vasaloppet nästa vecka. 27 mil, det är ju inte bara GANSKA långt utan RIKTIGT långt.

Han tänkte så här när han började köra 2 och 3 Vasalopp på en vecka: "Jag kör ju Öppet Spår på 6 timmar och de finns de som åker Vasaloppet på 12 timmar. Då kan jag ju köra två Öppet Spår á 6 timmar och då får jag ju vila emellan!"

Så helt plötsligt känns ETT Vasalopp på 9 mil och kanske 7 timmar inte alls så väldigt långt och länge =)

Här har kylan släpt sitt grepp för en stund, bara -13 grader ute nu. Vi har två febriga flickor, men håller oss än så länge kuranta och tänkte fortsätta med det.

I helgen blir det nog två lugna skidpass och sedan vilar vi oss i form för det långa äventyret!

Väl på plats har vi den stora förmånen att få bli ompysslade av en god vän som bjudit in oss att bo i deras stuga i Sälen! Åh, vad det ska bli roligt!

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Kollade för skojs skull hur mycket min blogg är värd i något som heter Bloggvärde.se. Den var värd drygt 2000:-. Jag har ingen aning hur värderingen blir gjord, men så kollade jag upp din blogg (Javisst, nyfiken i en strut...) och den är värd drygt 11000:-. WOW!

Nå't du kan analysera under din långa resa mellan Sälen och Mora till helgen! LYCKA TILL!

Pia sa...

Oj, det var märkligt? Du kanske läste fel på ngn nolla?? Jag har som för mig att din blogg nog är lite mer välbesökt än min som nog har få men trogna läsare ;-), fast det kanske handlar om hur LÄNGE bloggen levt, o min har ju snart kommit upp i den anrika ålderna av 3,5 år ;-)

Ja, mellan Sälen o Mora hinner jag nog analysera både det ena och det andra =)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Äh, du har ju redan analyserat färdigt detta: det kan ju handla om bloggens livslängd!

Lycka till än en gång. Kommer att spana efter er på tv:n när vi sitter och äter frukost framför tv:n - för övrigt är Vasaloppssöndagen den enda gången vi vuxna i familjen äter frukost framför tv:n!

Pia sa...

Du får nog spana via datorn om du ska se oss ;-) Det var superkul ifjol att sitta uppkopplad och få rapporter o prognoser på Anders framfart samtidigt som man såg täten på TV =) Nästan så att det känns lite synd att man missar den "happeningen" ;-)