tisdag, mars 02, 2010

Riktigt på gång!

Ibland överträffar jag mig själv.

Jag är ju väldigt bra på att skjuta upp saker. Kommer liksom aldrig till skott.

Fast ibland så HÄNDER DET!

I fredags tog jag äntligen tag i mitt lilla projekt att skaffa nya glasögon, för första gången på 6 år... På fredag hämtade jag 6 olika bågar, på söndag valde jag vilka jag ville ha, på måndag lämnade jag tillbaka bågarna - och IDAG hämtade jag ut mina nya glasögon! Snabba bud! (Och det roliga är att de ser ut som en blandning mellan de glasögon jag köpte när Storebror var bebis och de jag köpte när Lillebror var bebis ;-) - vilket nytänkande - NOT!

I säkert en månad har vi haft problem med varmvattnet. Vi har fjärrvärme och elementen har varit varma, men varmvattnet har svajat. Eftersom man (vi) av naturen har någon slags förträngningsmekanism har vi nog trott att problemet ska gå över av sig själv. Men, nej, det gör inte varmvattenproblem. Det kvarstår - och berodde inte på den kalla vintern som vi försökte tro (och alltså skulle gå över såfort normala temperaturer infann sig). IGÅR ringde jag vår trogne rörmokare som kom idag och identifierade felet (förhoppningsvis...) vilket innebär att en ventil på värmeväxlaren ska bytas. Dessutom rådfrågade jag honom angående vårt illavarslarna smällande ljud i vattenledningarna - vilket inte alls beror på att något är löst utan på tryckvågen i röret och inte alls är skadligt. Han tycket t.o.m att det var ett väldigt tyst smällande jämfört med hur det kan vara. SKÖNT!!

Det känns som att jag är riktigt på gång nu med att bocka av saker på "att-göra-listan"! Man kanske t.o.m skulle ta och lämna de där tavlorna för inramning när man ändå är på gång?

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Bra jobbat! Och vad skönt med rören!

KaosJenny sa...

Man ska glädjas så fort man fått något gjort och vad gjorde man utan rörmokare? Kram

Anonym sa...

låter härligt och skönt med klara saker:)/ Jecca

Maria sa...

Hej
Nu har jag läst din gamla skjutaupplista och skrattat och känt igen mig. Jag har fått kasta en del av dom där försäkringskassanbreven för tillslut har det gått så lång tid så jag har ingen aning om hur länge jag var hemma och varför och för att det har gått pinsamt lång tid. Skulle kunna tro att jag badar i pengar och inte behöver dom där kronorna men riktigt så är det väl inte. Så roligt med fler som vet hur man skjuter upp saker!!!