tisdag, mars 16, 2010

Dubbelkalas

Ikväll har vi haft dubbelt 6-års-kompis-kalas.

De två 6-åringar fyllde år förra veckan, men eftersom det var Sportlovsvecka sköt vi på kompiskalaset till idag och hade familjefirande på rätt dag. Det känns som att de fyllt 6 år väldigt många gånger just nu.


Det var en massa glada tjejer och en glad kille här. Även en lessen tjej som fick hämtas av pappa efter en halvtimme.

Det var disco, pizza och musikstopp-lek. Det var presenter, prinsesstårta och chokladpuddingtårta.

Det var lekledare storebror och storkusin, skattjakt och ansiktsmålning.



Det var väldigt nöjda födelsedagsbarn - och nu väldigt trötta föräldrar.

Ja, jag erkänner att jag tycker det är lite jobbigt att ha barnkalas. Jag erkänner att jag i detta avseende längtar tills alla barn är så stora att de har kalas á la Store Storebror. Pizza/Grillade hamburgare/tårta med några få bästa kompisar, filmkväll/LaserZone och killsnack/tjejsnack - och ingen som är lessen.

Fast nöjda barn gör ju att en trött förälder tycker att det ändå är helt ok med barnkalas. Och alternativet att ALLA barn vips skulle bli 14 år och ha tonårskalas känns ju inte direkt så lockande.

Men nu tar vi kalasledigt till slutet av maj.

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jo, det ÄR jättelockande att barnen snabbt skulle bli stora. Tänk att slippa trotsåldrarna... Vore ljuvligt säger jag som ju har en 3-årstrotsig och en 6-årstrotsig.

Men samtidigt är ju de där varma små kropparna så mysiga när de kryper ner i sängen på morgonen...

Ett dilemma alltså. Det är väl kanske bäst att försöka njuta av det man är mitt uppe i ~ både när det gäller trots och kalas...

Ses vi i Vittangi till helgen?

Pia sa...

Ja, jag tror att jag vill ha dem pytte ett bra tag till. Om alla vore 14 år så fick man nog inte så många varma kramar och inte heller höra så många gånger att man är BÄST! (Jag brukar påminna Stora Storebror om att jag var hans idol förut, men det verkar ha helt ha förträngt, haha...)

Jo, planen är Vittangi till helgen =) Äntligen (förhoppningsvis) en skidtävling för barnen som blir av. Det har varit lite för mkt förkylningar o kyla hittills. Vi ses!