torsdag, mars 04, 2010

STORhandling och kampen mot förkylningsbacillerna

Ibland lyxar vi till det. Vi beställer mat från STORA matvaruhuset på nätet och får det hemkört och inburet i köket.

Häromdagen lyxade vi ordentligt och beställde MASSOR av mat när vi ändå var på gång.

Igår efter jobbet ringde det på dörren och två små och skröpliga damer började bära in kasse efter kasse i vårt kök. Så då kände jag att så kan vi ju inte ha det, stora, starka jag tittar på när små och skröpliga damer sliter och bär - så jag bar in det mesta. Nog skönt att få det hemkört.

Det är alltid lika intressant att se vad man har beställt, för det blir inte riktigt alltid precis som man tänkt. Förmodligen klickar man lite fel, eller läser lite slarvigt. Förmodligen är det inte de små damerna (eller herrarna) som plockar fel.

Igår blev det nästan helt rätt.

Förutom att "våga-vägra-light"-familjen nu har en påse Light-Ostkrokar i skafferiet.

Och att jag tydligen beställt 2 st äpplen... Vad de måste ha funderat där på affären vad vi tänkt ha de 2 äpplena till. 3 kg apelsiner, 2 kg bananer, 6 kg mjöl, Mega-pack toapapper mm mm och 2 st äpplen...

Direkt när jag packat upp frukten satte dessutom en av de små damerna (alltså en av VÅRA små damer, inte de som bar in kassarna) tänderna i hälften av äpplena, åt 3 tuggor och lämnade resten till sitt öde i ett hörn i vardagsrummet. Så var det med de äpplena.

Nu har nedräkningen börjat, vi laddar med kolhydratdryck, mannen vallar skidor i köket, vi har försökt sanera huset såpass att farmor och farfar känner sig bekväma i kaoshuset och jag tänker att jag ska börja fundera på vad jag ska packa med mig.

Det trista nu är bara att jag hela dagen haft huvudvärk och förkylningskänning. Ska barnens envisa förkylningsbaciller segra till slut eller ska alla mina vitaminer slå knock på dem - det är en stora frågan just nu.

Men vi tror på det sista - om inte annat så får jag vara en ivrig hejaklack i Dalarna och umgås med en gammal god vän.

3 kommentarer:

Godheten sa...

Så klart du slår knut på bacillerna! Nu har väntan nått sitt slut och loppet inväntar just Dig! Lycka Till och hoppas att farmor får en slant så att flickorna får fler äpplen, så att de klarar helgen!

KaosJenny sa...

Vitlök vitlök vitlök kan häva förkylningen och häver du i dig tillräckligt mycket kanske du blir av med några konkurrenter ;-) Lycka till Kram

Anonym sa...

Äpplena var det trollkuren, som skulle skrämma bort bacillerna ?
Y