onsdag, mars 17, 2010

Döda datorer och krassliga människor

Jobbdatorn dog idag. Fullkomligen stendöd. Man får se det från den postiva sidan - nu får jag tid att städa kontoret (japp, rörigt även där) och granska ett oändligt antal utskivna ritningar som ligger och väntar på mitt bord. Och så hoppas vi att Datahjälpen har tid för mig imorgon. Idag hade de tydligen inte det.

Jag har blivit VRÅL-förkyld. Att häva/förskjuta en analkande förkylning med massor av vitaminpiller och diverse andra hälsokostpreparat och sedan åka skidor i knappt 7 timmar har sitt pris tydligen. Täppt, rosslig och hes - det kan ju bli helfestligt imorgon om hesheten tilltar. Om man varken kan prata eller maila på jobbet så slipper man en massa kommunikation. Jag får gå omkring där i min egen värld i lugn och ro ;-) OJ, vad fint mitt kontor kommer att bli, och OJ vad många ritningar jag kommer hinna gå igenom.

Fast det är otroligt jobbigt att inte kunna prata med folk - faktiskt värre än döda datorer.

1 kommentar:

Pia sa...

Datorn har tillfrisknat, men inte jag. Antingen har jag inte låtit alls idag, eller så har jag låtit som Kalle Anka till vissas förtjusning.

Telefonmöte med obefinltig röst avslutade jag dagen med - det kan jag inte rekommendera.