onsdag, mars 24, 2010

Vardags-röra

Igår klippte jag sönder mitt helt fungerande Visa-kort. Istället aktiverade jag ett nytt kort, som hörde ihop med ett konto med 0 kr på. (Ett konto som står på mig men som Storebrors månadspeng gått in på, tills han fyllde 13 år och fick öpppna ett eget konto.) Det var väl smart och genomtänkt?

Idag rusade jag från ett just avslutat möte, lite sådär lagom sen till Dagis, när Projektchefen ringde och frågade var jag tog vägen - vi hade ju en del av mötet kvar? "Kan inte!!" meddelade jag, "ska hämta på Dagis om 10 minuter!" och rusade vidare. På Dagis visade det sig att Lillebror hämtat tjejerna för en halvtimme sedan - precis som avtalat på onsdagar.

Man skulle ju kunna tänka sig att det är lite för mycket just nu - precis som det var för något år sedan när jag hade två närkontakter inom en månad.

Men sanning är att jag trivs alldeles strålande på jobbet och med arbetsbelastningen - helt perfekt! Jag har inte en massa självpåtagna uppdrag på fritiden och känner mig inte det minsta stressad.

Jag tror nog att jag helt enkelt får lära mig att leva med att jag då och då strular till tillvaron lite, kanske rätt mänskligt att man missar lite saker då och då - om man inte gjorde det i den här tillvaron med huliganer, jobb och diverse fritid kanske det skulle vara dax att oroa sig? Min hjärna liksom pyser ut lite itaget för att det inte ska bli skadligt fullt där inne.

Att det sedan finns så fantastiska Storebröder i en sådan här familj underlättar ju tillvaron enormt. En Storebror (Lillebror!) som inte glömmer bort att hämta på Dagis på onsdagar. En annan Storebror som både kan hämta på kalas och lägga små prinsessor medan mamma är borta på Jobb-middag och pappa gör blixtutryckning till jobbet är ju Guld värda. Att han sedan får båda småhuligarna isäng redan kl 19.40 är beundransvärt. Det har inte den här mamman lyckats med på länge.

5 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Syskon som tar hand om syskon är fantastiskt. Kanske händer det oftare i mitt hus till hösten ifall jag börjar arbeta lite mer - som det är tänkt.

Härlig dag idag med sönerna som stora underhållare!

Ser fram emot en lika underhållande lördag!

Kiruna sa...

Va duktiga barn du har, man får kanske såna barn man förtjänar:)

Pia sa...

mamman i huset: Ja, det var en fantastiskt härlig solig skiddag (som alltid på KM!), jag hade inte alls lust att åka tilbaka och sätta mig i ett murrigt Videokonferensrum... Och Grabbarna gjorde det så bra idag!! Båda våra var så nöjda och er riktigt strålade, och det gorde han rätt i =)

Kiruna: Kanske det ;-) Fast man undar ju då vad de stackars barnen gjort för ont för att ha fått en sån snurrig mamma, haha!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad roligt det var att träffa dig i lördags och få "ett ansikte" på vem du är, du ÄR verkligen en hejjare på skidor- väl kämpat! :)

Kram från Eva

Pia sa...

cloudberrie: Detsamma =)! Fast jag höll på att missa starten för jag surrade runt så mkt där precis innan ;-)

Sen var det tydligen inte så klokt att åka Motions-tävling när man varit förkyld i 3 veckor... Nu sitter jag här hemma från jobbet, småfebrig och ont i bihålorna, usch. Att man aldrig lär sig...