lördag, oktober 13, 2007

Andra närkontakten på en månad

För ca en månad sedan backade jag på en parkeringsstolpe på jobbet. Stolpen blev lite sned men bilen (och jag) klarade sig utan skador.

I torsdagskväll backade jag på ett träd. Trädet klarde sig (och jag) men vår bakruta gick i 1000 bitar.

När jag kom hem var jag ganska lessen.
Men då frågade vår 11-åring A: "Mamma, hur länge har du haft körkort?"
Jag: "I 23 år".
A:"Hur många gånger har du krockat?"
Jag: "2 gånger."
A: "Men 2 ggr på 23 år är väl inte så illa!"

Han är så klok, A. Men man kan ju också ta lite lärdom av det faktum att dessa 2 ggr hamnar inom samma månad.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lyssna på din son, 2 ggr på 23 är ju ingenting!

Men ja, jag förstår dig...
Jag hade oxå varit ledsen.

Du kanske behöver dra ner lite på stress, eller något?
För ja, någon orsak borde det ju finnas till att det händer 2 ggr.

Ta hand om dig!
Kram, Lotta

Anonym sa...

Du har inte bara ett utan minst två kloka barn. Håller med anonym, kanske lite för mycket att tänka på också händer en olycka så lätt.

GIS-mormor sa...

Jag håller med föregående skrivare och vill dessutom tillägga att så länge ena olyckan inte orsakade några skador alls på bilen och den andra bara resulterade i en krossad bakruta så kan du vara ganska glad. Så mycket värre olyckor kan hända.

Pia sa...

Jo, stress är nog en bidragande orsak (o Chryslerns dimmade mörka rutor en ;-)

jag håller på att jobba på stressproblemet på jobbet, återkommer ang det när jag fått igenom min vilja (o jag är en envis filur så jag är helt övertygad om att jag kommer att lyckas) Om inte, så vet jag en som kommer att byta jobb - för man har ju alltid ett val och ett personligt ansvar för sin situation.

Anonym sa...

Jag citerar dig Pi. Vad bra sagt. "Man har ju alltid ett val och ett personligt ansvar för sin situation." Så är det. Så är det alltid. Den enda som kan göra något åt din/min situation är du/jag själv.