lördag, oktober 06, 2007

Veckans höjdpunkt

I går var det veckans höjdpunkt för vår schlager-nörd Lillebror T: "Lilla Melodifestivalen"!!

Jag, A och T satt bänkade med nötter och läsk. Småsyrrorna var förpassade till sömnens rike och Storebror hade översovningskompis och höll sig borta. Vilken lycka för en schlagerfantast.

Efteråt frågade T hur det kom sig att jag ALLTID röstar på den som vinner. Men det beror väl på min hit-känsla. T röstar nästa alltid på den yngsta artisten, vilket i år var en söt liten pojke som falskt sjöng om Jimmie Jansson. Han vann inte. Pappa A var generös och gav bort sin röst, så då kunde T gardera sig och även rösta på min låt. Så då blev det segeryra här hemma när vinnaren var korad.

Nu ser vi med spänning fram mot "Andra chansen" på STORA Melodifestivalen- för den ska faktiskt gå av stapeln i Kiruna till T:s STORA lycka. Och jag har lovat att gå med honom - om vi får biljetter. Det trodde jag ALDRIG om mig själv - att jag skulle gå på Melodifestivalen Live, haha!

Förresten håller T nu på at göra en egen låt till nästa års Lilla Melodifestival. Jag vet inte riktigt hur det går till, för han spelar inget och sjunger nästan aldrig, men det är väl petittesser i sammanhanget. Han förbereder sig redan för vad han ska säga till kompisarna när han kommit med, och vem han ska hälsa till i TV.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad gulligt med en schlagerfantast!
Önskar honom lycka till nästa år!

kram, Lotta