fredag, februari 27, 2009

Restpunkter

Hahaha - snacka om att aldrig få tummen ur...

Hittade en gammal "Att-göra-lista" i ett blogginlägg från oktober 2006 - och det är ungefär samma status på dom punkterna fortfarande - 2,5 år senare... TUR att jag inte visste det då;-)


1. Boka om klipptiden som jag var tvungen att avbeställa 11 september - det är inte lätt att få klipptid i den här stan, så jag fattar inte att jag inte gjorde det direkt - jag börjar likna ett troll i håret... KVARSTÅR! Fast ett antal klippningar senare.

2. Kontakta en arkitekt som ska hjälpa oss att rita på den planerade utbyggnaden som vi tänkt göra nästa sommar... det börjar brinna i knutarna... PÅBÖRJAT! Arkitekt kontaktad, men mer än så har det inte blivit..

3. Leka tandfé o förvandla Storebrors tand (som nu hunnit bli TVÅ :-O, skärpning tandfén!) till 2 ggr 10-kronor (Och tänk: tandfén skärpte till sig o nu ligger det 2 guldpengar i glaset :-) KLART!! Lillebrors tand som legat där en vecka har blivit en peng, men pengen har HAN inte tagit rätt på på sådär en vecka så den åker nog snart tillbaks till Tandfén...

4. Posta brevet till Försäkringskassan ang senaste VAB-dagen. KVARSTÅR! Fast det är ett annat brev, ett intyg från Dagis som ligger och väntar på att postas.

5. Sätta upp 3 glashyllor i köket som jag lovade för TRE år sedan! KVARSTÅR!

6. Rama in 3-4 tavlor som ligger under vår säng sedan många år tillbaks... KVARSTÅR!

7. Rensa vinden från alla gamla flyttlådor o annat skräp, så vi kan börja snickra 2 rum däruppe. PÅBÖRJAT! Vinden är utrensad, men rummen är inte snickrade...

Men förhoppningsvis så har vi väl fått några andra saker gjorda på de här åren??

Och så kan man ju konstatera att vi klarat oss riktigt bra ändå, trots restpunkterna ;-)

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Dessa listor... Jag gör sådana då och då, men ganska snart revideras de. Saker man en dag tyckte var nödvändig blir en annan dag heeeelt onödig. Vilken enorm tur att man inte gör allt på en gång. Tänk vad mycket onödigt man skulle göra då! ;)

Anonym sa...

Men det har ju hunnits åka en HEEEEL del skidor och annat...sånt som aldrig listas. Prova skriva en lista på allt du verkligen gör ibland så ska du få se!!!!
Frisörväntetiderna är helt galna i er stad. När jag flyttade hem till Lule igen och skulle till frissan så ringde jag och ville beställa tid, hon undrade vad jag hade för önskemål och jag sa en tid en månad bort, och undrade lite fint om det fanns möjlighet, hon undrade varför jag beställde så långt bort i tid och undrade om jag inte kunde komma dagen efter istället. I Kiruna kunde man få vänta typ fem månader ibland.

Pia sa...

mamman i huset: Det har sagt många gånger - vad tur att vi inte gjort allt i huset på en gång, vad mycket tokigt vi skulle gjort då, så här i efterhand.

persilja: Jaaa, många mil skdidor har det blviit ;-) och en massa annat kul!

ja, visst är det helt otroligt vilka väntetider det är :-O Inte alls bra för en liten människa som inte alltid har så mkt framförhållning...