torsdag, februari 19, 2009

Det börjar röra på sig

Äntligen ett (ja, TVÅ!) steg i rätt riktning när det gäller vår vindsrenovering!
(det har ju "bara" gått snart 10 måndarer sedan vi trodde vi kom igång efter ca 2 års stiltje.)


Vi insåg ju här efter jul att man kanske behövde bygglov - men man ska aldrig fråga såna saker...

Klart man behövde det, dessutom visade det sig att det stred mot detaljplanen att inreda mer än 1/3 av vinden, suck... Ut på remiss till berörda intressenter.

Då kom vi liksom av oss i ambitionen att handla upp snickare...

Men NU händer det saker!

-Idag fick hem ett beviljat bygglov, tjohoo!
-Imorgon kommer en byggentreprenör hit och tittar på vinden för att kunna lämna pris.

Vi är på gång - kanske vi har en nyrenoverad vind innan sommaren?!

3 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Jag måste säga att jag tycker det är löjligt att man ska behöva bygglov för att göra saker inomhus, som absolut inte syns utifrån. Jag vet att det finns såna regler men jag förstår inte riktigt varför.
Kul att det går framåt för er i alla fall!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Bra jobbat! Och nu lär det gå undan.

Annars är ju vår plan precis det att låta L med kompisar få en "ungdomsgård" ifall vi bestämmer oss för att inte hyra ut. Härligt att kunna spela innebandy, hockeyspel och annat utan att en mamma tycker att de ska vara försiktiga eller dämpa sig. Att vi dessutom har en våningssäng att ställa dit blir ju bara en bonus ifall de börjar med "sova-över-arrangemang". Bra eller hur?

Och ja, de verkar verkligen trivas tillsammans. Och vi trivs med T. Speciellt våra tjejer!

Pia sa...

anna: Ja visst är det löjligt?! Jag kan förstå att de vill att man säkerställer så att det fungerar tex för utrymning vid brand osv - men att behöva skicka till garnnarna på remiss verkar lite overkill.

mammam i huset: Ja, nu lär det förhoppningsvis gå undan - om vi inte handlar upp ngn slö en eller en som tagit spå sig alldelels för mkt jobb (hm, jag är lite miljökadad av jobbet - där har jag träffat på alldelles för många speciellt av sista sorten)

Det låter helt perfekt att ha ett utrymme där barn med kompisar får härja fritt!

T kommenterade igår att ni nästan varit som hans Fritids den här veckan;-) Jag sa då att de ju gärna fick vara här med, men han hade ju rätt i att det varit lite för mkt sjuklingar hemma den här veckan för att han skulle kunna ha kompsiar här. Klok kille.