söndag, februari 15, 2009

Träningskompisarna sviker

Mina trogna träningskompisar har svikit mig..

I torsdags, mitt under ett träningspass, dog min Garmin Forerunner 405. Urladdat batteri tänkte jag, men icke sa nicke. Det spelar ingen roll hur mycket jag laddar, den visar inte livstecken ändå. Buuhuu.

Så nu får jag träna utan att veta hur fort och långt jag kör, eller hur fort hjärtat slår. Och det går nog bra, det har ju gått förr.

Den får nog skickas in på rep, hoppas maken hittar garantipappret bara...


Nästa svikare är mina älskade Madshus-pjäxor.


De är nu så utslitna bak så jag idag fick avbryta mitt träningspass mitt i pga ett rejält ont skavsår på ena hälen :-(

Jag var så laddad för långpass och kroppen kändes så pigg så det blev ett riktigt antiklimax när jag insåg att det bara var att ta kortaste vägen hem.

Så nu gäller det att snabbt köpa nya pjäxor, måste hinna åka in dem ordentligt innan nästa säsongsmål Birkebeiner om drygt en månad.

Fast det lite kul är det ju att man nuförtiden SLITER UT pjäxorna, det innebär ju att man använder dem rejält iallfall ;-)

4 kommentarer:

GIS-mormor sa...

Har du försökt att hålla inne båda knapparna lääänge? (c:a 1 min). Då gör du en "master reset" på klockan.

♥ mamman i huset ♥ sa...

Livet är bra härligt när problemen man har är av detta slaget! Eller hur?

Mitt största problem är mina dammiga lister i huset. Och det är ju inte precis ett problem. Så med andra ord leker livet!

Kram!

Pia sa...

GIS-mormor: Vet du - preeciiis så gjorde min kära make för någon timme sedan och nu är klockan igång igen:-) Har det hänt din Garmin också? Jag fick för mig att det berodde på att det var mellan 15-20 grader kallt, kanske i kyligaste laget för en lten intelligent klocka?

mamman i huset: Anar jag en viss ironi bakom dina ord, hehe...

Du verkar inte riktigt förstå allvaret av att Garmin lagt av :-O

Skämt och sido ;-)(Och nu så fungerar den lille ju igen också, puh!)

Så är det ju såklart - så länge problemen ligger på den här nivån så har man det ganska så bra - även när man lägger till dammigt o rörigt hus (inkl lister ;-)

GIS-mormor sa...

Vilken tur att den bara hade "hängt sig", det har min också gjort några gånger men då har jag alltid haft en bild på displayen.

Jag har också varit ute i 15-20 minusgrader men det enda jag märker är att det tar lite längre tid att växla visningsfönster. Kristallerna är väl sega. I övrigt fungerar klockan utmärkt även i kyla.

Du har väl sett min pulskurva på bloggen?