onsdag, februari 11, 2009

Månskenstur

Igår kväll stack jag ut på ett sent träningspass i skidpåren (och min arm gjorde inte ont alls, Yippee!). Planen var att åka Hundspåren som inte har elljus, men när jag vek av elljusspåret fick jag inte igång pannlampan (vilket berodde på handhavandefel och inte alls urladdad batteri, visade det sig :-O). Först blev jag lite irriterad för jag hade ställt in mig på att få "slippa" eljjusspåret, men sedan insåg jag att även utan lampa var det nästan ljust som på dagen!

Jag drog iväg på Hund-femman - och det var helt otroligt vackert!! Månljus är SÅ häftigt!

Där Hundtian vek av blev jag lite tveksam över det förnuftiga att åka så långt bort från civilisationen utan pannlampa, men det var så fina spår så jag kunde inte hålla mig. Efter några 100 meter ångrade jag mig, för jag insåg att där det var "månskugga" så var det faktiskt ganska mörkt - och A visste inte vilket spår jag gett mig ut på. Kul om man skulle ramla och slå sig illa bakom berget i mörkret, hm. Så min förnuftiga sida vann och jag vände och tog den kortare vägen tillbaka till eljjusspåret. (Tänk att jag kan vara förnuftig också ibland ;-)

Men fint var det!

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Det var modigt det... Jag tror inte att jag hade vågat!

Men skidor åker jag, dock inte fullt lika snabbt som väninnan i låga huset vid skidstadion. Flåsar en bit bakom henne... Det ska jag göra imorgon igen, 09:00. Om solen skiner kommer vi att vara extra lyckliga! Kram!

Pia sa...

Vad härligt det låter!! Ja, jag hörde av "vänninan i låga huset":s sambo att hon börjat åka en hel del skidor, och du också har jag förstått. Vad kloka ni är som passar på att åka på dagen i sköna solen! Liite avis blir jag allt, även om månsken inte är så dåligt heller ;-)