torsdag, februari 26, 2009

Vasalopps-helg

Ikväll har A satt sig på bussen för en lång färd söderut till Mora. På söndag står han på startlinjen på Vasaloppet - gissa vilka som kommer sitta bänkade i soffan halva söndag ;-) Inte för att vi har någon större förhoppning att få se pappa (han ville inte ha en rosa strut på sig, som vi föreslog för att vi skulle se honom i folkvimlet, konstigt) men Vasalopps-söndag framför TVn är ju en av årets TV-höjdpunkter.

A har sett till att jag får hans resultat SMS:at till mig vid varje vätskekontroll, vi kommer att full koll på honom, haha.

Så här har vi pappa-fria dagar till på måndag kväll - och jag kan tycka det är ganska mysigt att bara vara jag och barnen ibland :-)

Fast efter några sådana dagar brukar han vara rätt så efterlängtad.

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Vi har precis haft pappa-fria dagar och de dagarna är lite speciella... Vi längtar efter honom, men har mysigt ändå.

Vasaloppssöndagen är mycket speciell. Den enda morgonen när vi äter frukost i vardagsrummet hela familjen. Helig tradition! Nu för tiden blir det dock så mycket zappande eftersom man följer täten och massan i olika kanaler = stressigt för soffliggarna! ;)

Förresten har jag upptäckt att du och Marit Björgen är "look alikes". Eller hur?

Pia sa...

Marit Björgen, haha! Det har jag inte tänkt på - men det är klart: mörkt hår och skidmössa det har vi ju båda två ;-)