onsdag, februari 11, 2009

DÖD fisk till middag

Idag efter Dagis åkte vi och handlade middag. (Vad trist det är när man inte har storhandlat inför veckan utan måste komma på middagen o handla den samma dag...)

Jag hade tänkt mig favoriten blodpudding - men helt plötsligt hör jag en hög och arg Stina-röst som ropade: "VARFÖR FÅR VI ALDRIG ÄTA DÖÖD FISK?!"

(Som om hon i vanliga fall får LEVANDE fisk till middag...)

Det var fler än jag som drog på munnen där inne i affären.

Den döda fisken hon ville äta var en hel varmrökt sik som låg inplastad i kyldisken. Eftersom jag är fiskälskare, så hakade jag på direkt. Till middag blev det varmrökt sik med potatis och kall sås, GOTT tyckte hela gänget. Och imorgon blir det blodpudding.

E o S har förresten en förkärlek för fiskögon till Storebrors fasa. Den varmrökta siken hade stora fina fiskögon... Tur att den hade 2 stycken så de fick varsitt ;-)

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Vågar jag fråga vad de gör med fiskögonen...?

Hälsningar en lite känslig person ;)

Pia sa...

Det är nog bäst att du inte frågar... :-D