fredag, februari 27, 2009

Magensjuka

Den pappa-fria helgen inleddes med - magensjuka, som vissa kallar det.

Precis när vi skulle ner på stan och fika för att fira in sportlovet blev S grön i ansiktet och dekorerade en snödriva med sitt maginnehåll.

Det blev hemma-fika (för oss andra) och ompyssling av liten ynklig dam. Våra barn verkar dock tycka att det är mycket trevligt att få vara sjuka, tyckas synd om och tempas minst en gång i timmen (vill de alltså...) så mitt i sin ynklighet så njöt hon av att få vara liten och ynklig och ompysslad. Och det kan man ju få göra när man är sjuk.

Så helgen blir nog inte riktigt som jag planerat, men det är inte mer med det. Bara att hoppas att inte hela gänget ska gå igenom magensjukan. Och tur för A att den bröt ut efter att han åkt till Vasaloppet.

Förresten så har han, A alltså, lyckats få tag på MIN pjäxa nere i Mora. Jag har sökt med ljus och lykta efter ett par Madshus i min stora storlek (jag har lite krångliga fötter, så de är de enda pjäxorna som sitter bra) men inte lyckats så jag hade nästan gett upp. Men på Stadium i Mora - där har de grejer!

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Först läste jag lite slarvigt (jag lovar att jag aldrig mer ska göra det ;)) och tyckte att det stod att A hade fått med sig DINA pjäxor till Mora. PANIK!

Men så var det ju inte. Vilken tur!

Jasså, magensjuka. Blä. Sportlov och allt. Förra sportlovet hade vi vattkoppor. Och nu går det löss på dagis... Men nä, det SKA vi inte få. Punkt slut.

Pia sa...

HiHi - ja DÅ skulle han vara arg. Och få lite ont i fötterna, för trots att jag har stora fötter och han små så skulle det bli lite trångt för hans stackars små tår.

Kom att tänka på en fin sommar när vi åkte ner till Svall och han tagit med sig ETT par jeans - och enda gången han skulle använda dem, på kvällen på Gatufesten, visade det sig att det var MINA jeans, hahaha! Gissa om jag retade honom för hans DAMBYXOR - han fick till slut göra inbrott hos hans bror för att hitta ngt att dra på sina frusna ben...

ja, förra veckan så var det feber (och faktiskt lite "feberkräk" för en del - och nu trillar lillstackarn dit på magsjuka, blä.

Löss lät inte kul, det har vi aldrig lyckats få, vi drar istället på oss andra mindre trevliga saker ibland... Och det är oftast alltid samma barn...

ha ett skönt sportlov! Och HOPPAS att er tvättmaskin är fixad nu...