fredag, oktober 20, 2006

YES!

Jag kan bocka av en punkt på min mentala "att-göra-lista", såna där saker som man har tänkt att göra, men som jag har så svårt att få ändan ur och göra... Jag fattar inte att jag har så lätt att skjuta på saker o ting, o så svårt att göra dem direkt. Det är samma sak på jobbet, men jag är iallafall bra på att prioritera, så jag har inte fått sparken än...

Iallafall, jag ringde just till vår fönster-leveratör o bad om en offert på 5 fönster som vi ska byta ut (2 på vinden o 3 i källaren), skönt - för annars blir det aldrig någon inredd vind...

Fler saker på min lista av sånt som aldrig blir gjort...

  1. Boka om klipptiden som jag var tvungen att avbeställa 11 september - det är inte lätt att få klipptid i den här stan, så jag fattar inte att jag inte gjorde det direkt - jag börjar likna ett troll i håret...
  2. Kontakta en arkitekt som ska hjälpa oss att rita på den planerade utbyggnaden som vi tänkt göra nästa sommar... det börjar brinna i knutarna...
  3. Leka tandfé o förvandla Storebrors tand (som nu hunnit bli TVÅ :-O, skärpning tandfén!) till 2 ggr 10-kronor (Och tänk: tandfén skärpte till sig o nu ligger det 2 guldpengar i glaset :-)
  4. Posta brevet till Försäkringskassan ang senaste VAB-dagen
  5. Sätta upp 3 glashyllor i köket som jag lovade för TRE år sedan!
  6. Rama in 3-4 tavlor som ligger under vår säng sedan många år tillbaks...
  7. Rensa vinden från alla gamla flyttlådor o annat skräp, så vi kan börja snickra 2 rum däruppe

Det får räcka för nu, jag ska gå in o pricka av o fylla på listan så kanske det blir lite aktivitet i Pi:s liv...

Jag är så imponerad av alla som gör saker DIREKT! Jag gör små ryck, men sen faller jag tillbaks till mitt vanliga skjuta-upp-på-framtiden-mentalitet... Men å andra sidan så går det ju ganska bra det med, jag lyckas ju göra de viktigaste sakerna iallfall, o man kanske ska nöja sig med det o att man har en lång att-göra-lista om man får tid över ngn dag...

2 kommentarer:

Tvillingmamma Lotta sa...

JAg vet precis hur det är...
JAg gör oxå listor, sätter igång med en väldig fart och sen gör jag inte mer på några månader - förutom då nya grejer jag sätter igång förstås!

Pia sa...

Så det hjälper inte med listor alltså :-D! Jag tänkte att om jag skrev ner det på en lista så kanske det händer något, jag är ingen list-skrivare annars...