fredag, oktober 27, 2006

Tränings-kompis!

Igår var jag och storebror ute och sprang en halvtimme tillsammans. Vi har som mål att komma ut en gång i veckan, och det här var 3:e gången. Han är ingen idrottskille, går inte på någon fysisk träning, men tycker om att röra på sig. Ofta så kan han gå ut o promenera själv, tycker att han tänker så bra då - och så får man ju frisk luft! Säger vår 10-åring! (Undrar var han fått det ifrån ;-)!)

Våra träningsstunder är så mysiga! Vi springer (eller går) och småpratar om allt möjligt, han tycker det är så skönt att få min fulla uppmärksamhet, ingen konkurrens med tre småsyskon som man ska överrösta.

Jag tycker det är så häftigt att vår lille kille, som föddes alldeles nyss, nu är min tränings-kompis! Tänk vad mycket kul vi kommer kunna göra ihop (tills det inte alls är intressant att göra något med MAMMA :-O!)!

Mer från träningsfronten: A körde sitt första skidpass igår, på slingan av konstsnö som lagts ut. Flera landslag har kommit upp för att träna här nu, och för att garantera att de har något att träna på så görs spår att konstsnö innan vi fått nog mkt av den naturliga varan. Man får lösa ett skidpass för 500 kr, om man vill åka på de spåren - men A upptäckte igår att den kostnaden betalar vårt företag som friskvård, inte dåligt! Jag o flickorna ska gå ner och lösa ett skidpass till mig nu, för i helgen ska jag göra skid-debut!

För nu gäller det att börja träna - jag o A har (inspirerade av några kompisar) anmält oss till ett långlopp i vinter! Det blir en "mini-semester" utan barn, där vi förenar nytta med nöje (skidåkning, gluhwein och goda middagar...) men det gäller ju att se till att vi orkar ha något nöje också...

2 kommentarer:

Tvillingmamma Lotta sa...

Vilken härlig känsla ändå, med sonen som träningskompis!
Det kan jag knappt föreställa mig ens med mina små killar, att de ska bli så stora en dag!

Låter toppen med skidspåret!
Kanon att få det betalt av jobb!

Pia sa...

Tvillingmamma: Ja, det är ju det som är så konstigt, ena dagen är de så små, o i nästa sekund går de på biblioteket själva o man kan träna med dem!