måndag, augusti 16, 2010

Sista sommarlovsveckan

+10 grader, soligt och höst i luften. Så är det här, den här sista sommarlovsveckan. Jag går omkring i fleecetröja och jacka, medan de minsta damerna har kjol, t-shirt och bara ben och tycker att en isglass passar perfekt som fika i Järnvägsparken.

Jag har semester och vi fortsätter att göra inte så mycket alls. Eller helt sannt är det ju inte, igår sprang jag på fjället med mannen i 5,5 timmar i blåsten och satte ut kontroller till BAMM. Jag är lite trött och seg i kroppen idag - då måste man ju få ta det lite lugnt?


Tjejerna har rit-picknick på filten i gräset, Barbie-ute-Dagis och snickrar på den risiga gamla ofärdigställda brädkojan. Så några här i huset gör en massa saker iallafall ;-)

Även Storebror gör mer än vanligt, han ringde just från Låkta Fjällstation dit han och 2 kompisar vandrat. Det hade gått bra och imorgon går de vidare till Kårsavagge-stugan och sedan "hem" till mormor o morfar i Abisko. Jag blir varm i hjärtat över de tre 14-åringarnas entutiasm över den här fjällturen som de planerat helt själva =) Storkillar!

Nej, nu är det dags att iallafall se till att vi har någon mat hemma. Äta bör man annars dör man!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad dom är duktiga barnen. Alla jobbar vi på eget sätt:)/ Jecca

ÅsaGåsa sa...

Låter helt OK med isglass och bara en, får du samma kommentarer från övriga i familjen "ska du inte bada idag HELLER - det är ju MINST +20 i vattnet" - men det tror jag aldrig på, det brukar vara frysskadekallt, de bara luras - är min inställning. KUL att träffas var det iallafall! Välkomna tebaks!

Kiruna sa...

Har läst ikapp sedan vår dator kraschade och jag tappade adressen till din blogg. Såg att ni springer BAMM i helgen, lycka till!

Kiruna sa...

Oj, jag tog visst fel på dig och din syster märkte jag:)