lördag, september 25, 2010

Och det där livet rullar på

Tiden rusar på, vi har det bra, jobbar, går i skolan, träningarna har börjat och musiken (fast musikläraren är ju sjuk förresten, så musiken har ju inte alls börjat...) och utvecklingssamtal och en konferens har jag också hunnit med (jag som nästan inte vill resa någonstans med jobbet, hade det jättetrevligt på miljökonferens i den blivande gruvmetropolen Pajala).

Tjejerna har blivit så stora med ens, sedan de började skolan. Nu går de hem själva en dag i veckan på eget initiativ (VI ÄR STORA!!) och med Lilla Storebror en dag. Så jag behöver bara rusa hem 3 dagar i veckan för att passa en tid på pricken på Fritids. Och den tiden är en halvtimme senare än jag hämtade på Dagis, för de vill vara kvar på Fritids till kl 16. Så min tillvaro på jobbet har blivit så mycket lugnare.

Och just nu går de små damerna själv till Konsum för att köpa lördagsgodis och ägg! Alldeles nyss kunde vi ju inte vända ryggen till utan att de antingen smitit ut från gården, klättrat upp i brandstegen eller tömt ut hela flingpaktetet på golvet.

Vändingarna i livet kommer så smygande att man nästan inte märker det.

Vi var på fjälltur förra helgen med två andra familjer. Som vanligt (!) hade vi tur som tok med vädret - helt enkelt fantasiskt väder på lördagen och bra väder på söndag. Det blev övernattning på fjällstation, bastu, 3-rättersmiddag och mys.

Sedan har första snön kommit, vissa av oss hann ut och bygga en liten snögubbe och testa nya vinterjackorna innan snön försvann igen.
Nu är det en strålande höstdag, på programmet står:

- sanering av diverse barnrum (mamman har hotat med att överta minst ett av rummen för egen räkning - vad skönt med en egen vrå! - eftersom det just nu är så stökigt därinne så rumsinvånaren ändå aldrig använder rummet mer än till att sova eftersom han knappt inte kommer in där...)

- nedmontering av studsmatta

- marängbakning (?! det är inte jag som bestämt den punkten)

- förväntansfull bevakning av diverse släktingars framfart på Lidingöloppet

Åtminstone Lidingöloppsbevakning och marängbakning ska vi väl klara av... ;-)

3 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Mysiga foton!!!
Fjällen när de är som bäst!

Tänkte på er då jag såg grannen komma från er stad me bilen full av snö och Moas kommentar var:
-åååå vad jag ÄR avundsjuk!!!

KRAM från Eva

KaosJenny sa...

Mm, visst är det mysigt med lite större barn. Vi hade en ettåring på besök igår, världens mest bedårande varelse, ändå är det skönt att vi inte behöver peta ut barbieskor ur munnen på någon :-) Kram

♥ mamman i huset ♥ sa...

Snacka om att det rullar på. I ganska högt tempo minsann. Men så länge vi är friska och krya njuter jag av sol och ljus. Och att det snart blir vinter...

Ha det gott i vardagskarusellen!