lördag, juni 02, 2007

Kontraster

Idag har vi varit i Abisko hos mormor och morfar. Det har varit 20 grader varmt, inte ett moln på himlen och vindstilla.

Jag och A har spikat kontrollställningar till orienterings-DM som ska gå här i augusti - och det var faktiskt jättekul! Jag har varit sågningsansvarig och A har varit yx-mannen. Spikningen har vi delat på. Jag tror jag ska bli snickare i mitt nästa liv.

Barnen och mormor o morfar har varit nere vid sjön och lekt (och plurrat - T druttade i det 2-3 gradiga vattnet så bara huvet stack upp :-O, men han var glad ändå - men BLÖT :-D! ) och varit hemma och ätit glass och badat i morfars vattenkonst och haft det bra.

Och nu är det nästan grönt i fjällbjörkarna - och det är sådana kontraster med 20 graders värme, nästan utslagna björkar och en massa snö kvar på fjällen.

Det är bara så - HÄRLIGT!!

2 kommentarer:

GIS-mormor sa...

Vilken fin bild! Jag och älsklingen har också varit ute och lapat i oss av det fina vädret idag. Närmare bestämt i Rautas. Tänk att förra lördagen vaknade vi till snö i Kiruna och nu är det sommar! Hoppas din sommar blir fin!

Pia sa...

Tack för det! Ja, visst har det varit en fin helg! Barnen har sprungit omkring i t-shirt o shorts idag o vi har krattat klart i solskenet!