onsdag, juni 13, 2007

Noll-koll

Usch, idag har jag och A verkligen haft Noll Koll...

Jag hade börjat tidigt (o A lämnat barnen) och några minuter efter kl 8 satt jag och en medarbetare i ett litet möte, när mobilen ringde. Jag hade varit duktig och knappat in möte i min vanliga telefon, och kände inte igen numret på mobilen - så jag tryckte fräckt bort det.

Efter någon minut kom A in på kontoret, vild i blicken och håret på ända, och meddelade stressat att T:s fröken ringt och sagt att T hade utflykt idag, vilket innebar att lunch-matsäck och regnkläder skulle ha packats ner - men det hade det inte. För vi hade Noll Koll att han hade utflykt idag. Klassen och fröken var just nu på väg ca 2 km från närmaste väg till en grillplats. Och T hade ingen lunch med sig. Och inga regnkläder.

A hade ett möte om 10 min som han absolut MÅSTE vara med på.
Jag hade lönesamtal med en medarbetare och därefter en Kundträff.

Jag drog kortaste strået, coh min snälla kollega tyckte att vi kunde fortsätta någon annan gång - Klart Grabben måste få mat!!

Så jag gjorde en blixutryckning till OK/Q8 och köpte korv, hem o gjorde iordning matsäck och tog Storebrors något för lilla cykel och susade ner för den lååånga nerförsbacken till grillplatsen. (På hemvägen susade jag inte...) Snacka om friskvård på arbetstid!

Jag kom sedan precis i tid till kundträffen, lagom svettig och röd i ansiktet. Och ALLA visste var jag hade varit, och hur lite koll vi har, haha..

A ringde sedan rätt skamsen för att han smet undan utryckningen... Först tänkte jag vara lite Martyr, men jag har faktiskt börjat få väldigt svårt att vara det - och det är väl bra.

Mer som vi glömt idag:
  • Utvecklingssamtalet på Dagis med E & S
  • Föräldrafikat på Fritids

Men man måste tänka på vad mycket man ju faktiskt kommer ihåg på en dag, det är iallafall bra mycket mer än vad man glömmer.

4 kommentarer:

Jonna sa...

Ibland är man fullständigt förvirrad. Hoppas att allt löste sig.

Kram Jonna

Anonym sa...

Hahaha!
Det måste vara en mänsklig rätt att vara förvirrad, eller?! ;-)

Kram, Lotta

AnnaPanna sa...

Absolut en mänsklig rätt! Och rolig läsning.

Pia sa...

Så ni är också så här förvirrade ibland??

Jag tror det blir riktigt bra med 6 veckors semester snart...